3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 2
    #2995 |

Goedeavond,

Ik zal een vraag gaan stellen, welke waarschijnlijk al diverse malen hier is gesteld. Helaas kan ik zo snel niet terugvinden :?
    Wij hebben 4 rookmelders in ons huis hangen. Een paar maanden geleden hoorde ik steeds om de minuut een piepje. Dit kwam me bekend voor van eerdere melders (bij mijn ouders thuis). Batterij vervangen.
    Nu is vannacht het hele huis in rep en roer gebracht… alle rookmelders gingen af. Natuurlijk geen brand, rook etc. (We lagen allemaal in bed). De rookmelders zijn aangesloten op netwerkstroom en hebben reserve batterij. Dus vannacht om 3 uur hebben we nr. 2 batterij van de 4 vervangen. UUrtje later (net iets van de schrik bekomen) begon het weer opnieuw. Gelukkig hield die vrij snel op. Weer een uur later ging ie weer af. Nr 3 batterij ook maar vervangen. Daarna heeft ie na een uurtje wederom geloeid. We hebben vanmorgen de laatste rookmelder ook een nieuwe batterij geplaatst. Dus nu heeft iedere rookmelder weer nieuwe batterijen.
    Helaas heeft ie (in de tijd dat ik thuis was) weer twee keer geloeid.
    Waar zal nu nog een probleem liggen en het belangrijkste. Hoe kunnen we dit oplossen. Ons kind durft al niet meer alleen naar de wc of slapen :( :(

Gr. Sandra

ab
    Bijdrager
    Post count: 205

Waarschijnlijk dat het even goed uitzuigen (uitblazen) met de stofzuiger helpt.
    Als er stof (of klein beestje) voor de lens zit dan blijft de melder in alarm komen!

Deze handeling zou je eigenlijk een paar keer per jaar moeten doen om je melders ‘schoon’ te houden.

sandra aquarius
    Bijdrager
    Post count: 2

Oke bedankt! Gaan we dat eens proberen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.