4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 91
    #1261 |

Halo mensen,

Ik heb een vraag mbt alarmering van de BHV. Is het toegestaan dat de BHV via de telefoon wordt gewaarschuwd bij een brandalarm?
    Onze nieuwe telefooncentrale, daks en BMC kunnen communiceren, maar ik heb wel eens gehoord dat het niet via de telefoon mag omdat de bekabeling van en naar basisstations voor telefonie niet E 30 is uitgevoerd.
    De telefooncentrale kan een gesprek onderbreken bij een brandalarm.
    Heeft iemand een idee?

p.s Het betreft een zorginstelling.
    Alvast bedankt.

Gr, Ron

dominion
    Bijdrager
    Post count: 23

Een BHV er is toch meestal in het pand aanwezig en hoort de ontruiming dan toch wel. Portofoon lijkt me het veiligste. Maar als extra optie zie ik het probleem niet zo.

ronr
    Bijdrager
    Post count: 91

Hallo Dominion,

Het betreft bij ons een groot terrein met diverse gebouwen. ( twee ziekenhuizen en een laboratorium) In het lab hebben we ontruiming. In de ziekenhuizen niet. Buiten deze panden is er een groot terrein waar BHV ers zich kunnen bevinden.
    We hebben een nieuw pieper systeem, aangelegt volgens de laatste norm, echter nu willen ze ipv piepers telefoons gaan gebruiken.
    Hopelijk is dit wat duidelijker.

Gr, Ron

jano
    Bijdrager
    Post count: 222

Het is belangrijk dat de waarschuwing (via de telefoon) van de brandmeldcentrale voldoet aan functiebehoud conform norm nen 2575. In de situaties die ik ken worden dan dect-telefoons van naar ik meende het merk/bedrijf ascom-nira toegepast. Er moet bij dect-telefoons een zogenaamde nen 2575 verklaring komen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.