Brandpreventieforum Forums Brandmeldinstallatie en Ontruimingsinstallatie Bestaand pand met nieuwe brandmeldinstallatie.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 91
    #2523 |

Goededag,
    Ik heb een bestaand pand met een verouderde bmi/oi. In dit pand wil ik een nieuwe bmi/oi aan laten leggen. Het pand kleiner dan 400m2, de hoogste vloer is 90cm boven pijl, wel een verlaagde vloer (kelder) wat volledig in gebruik is. In totaal 2 vloerdelen, kelder en beg,grond. Gebruiker is KDV opvang kinder tot 4 jaar.
    Als ik het bouwbesluit na lees kom ik tot de volgende eisen:
    Volledige detectie met ontruiming, zonder doormelding (dus geen certificering) naar de brandweer. Klopt dit???

En moet de bmi wel een product certificaat/ opleverings inspectie verkrijgen?

Ik hoop dat iemand hier op wil schieten :-)

Gr Ron

christiaan van de geerchristiaan van de geer
    Moderator
    Post count: 180

Beste Ron,

De omvang van de bewaking is inderdaad volledige en geen doormelding. Productcertificering is met het uitkomen van het veegbesluit op het bouwbesluit 2012 komen te vervallen. Afhankelijk van o.a. de functie en gebruiksoppervlakte is een inspectie certificaat noodzakelijk. Echter in deze niet van toepassing.

Als overgangsperiode omdat er nog geen certificatieschema voor de inspectie is, mag de Regeling Brandmeldinstallaties 2002 worden gebruikt.

Suc6 en als er verder nog vragen en/of opmerkingen zijn, verneem ik het graag.
    Christiaan

Een feit is objectief als het onafhankelijk is van de mening van mensen, als er geen interpretatie bij nodig is.

ronr
    Bijdrager

Hallo christiaan

Bedankt voor je snelle reactie. Zoals ik het begrijp moet de bmi wel gecertificeerd worden volgens regeling bmi 2002?
    Of is deze regeling voor het kwailiatief goed opleveren van een installatie met een RvO? Ik haal geloof ik een paar dingen door elkaar.
    Gr Ron

ronr
    Bijdrager

Dag allen,

Zoals ik vermeldde is het kdv kleiner dan 400m2, maar als ik alle ruimten in het gebouw bij elkaar optel dan kom ik tussen de 398 en 402 m2 uit. Typisch geval van en nu??

De grens is 400m2, maar is er ook iets van een marge hierbij?

Ik hoop dat iemand hier iets mee kan.

gr Ron

r visser
    Bijdrager
    Post count: 14

Hoi Ron,

In BB2012 is doormelding bij KDV alleen nog verplicht bij hoogste vloer boven 1,5 meter en meer dan 6 slaapplekken.

Dus in jouw geval maakt de oppervlakte niet meer uit.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.