Brandpreventieforum Forums Sprinklerinstallatie NFPA en NEN bereikbaarheid sprinkler + leidingstelsel

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Participant
    Post count: 2
    #788 |

hallo,

Ik vroeg me af van waarneer je een sprinklerinstallatie hebt hangen je er ten alle tijden bij moet kunnen komen(uitgezonderd de sprinkler zelf natuurlijk)? Ik ben van plan om de installatie weg te werken in de dak constructie(dus in kokers en holle balken). Maar mijn idee is dat je er ten alle tijden bij zou moeten kunnen vanwege eventueele problemen.

En wat is een echt goede motivatie hoezo je sprinkler nou beter kan installeren dan bijvoorbeeld brandhaspels, want sprinkler is wel duurder.

mvg

R

–kruisje–
    Participant
    Post count: 665

hallo,

Ik vroeg me af van waarneer je een sprinklerinstallatie hebt hangen je er ten alle tijden bij moet kunnen komen(uitgezonderd de sprinkler zelf natuurlijk)? Ik ben van plan om de installatie weg te werken in de dak constructie(dus in kokers en holle balken). Maar mijn idee is dat je er ten alle tijden bij zou moeten kunnen vanwege eventueele problemen.

En wat is een echt goede motivatie hoezo je sprinkler nou beter kan installeren dan bijvoorbeeld brandhaspels, want sprinkler is wel duurder.

Zie VAS 6.1.5 lijkt me duidelijk:

http://www.hetccv.nl/binaries/sectorgerichte_aanpak/beveiliging_en_brandveiligheid/hoofdstuk__6.pdf

of hebben we het over een ander voorschift?

palmpie
    Participant
    Post count: 1222

Een sprinkler is (haast) altijd een gelijkwaardigheid (aan het niet kunnen voldoen van de regelgeving voor brandcompartimentering) en een brandslanghaspel word voorgeschreven door de regelgeving om te zorgen dat je een beginnende brand snel kunt blussen voordat het uit de hand loopt. Daarnaast wordt in sommige gevallen ook een brandslanghaspel gebruikt door de brandweer.

s vreeman
    Participant
    Post count: 273

@Rich

:idea: TIP: Misschien is het tijd voor een betaalde adviseur :idea:

emiel van rossumemiel van rossum
    Keymaster
    Post count: 950

@Rich

:idea: TIP: Misschien is het tijd voor een betaalde adviseur :idea:

Als we dit overal als tip gaan geven heeft dit forum ook weinig zin.

palmpie
    Participant
    Post count: 1222

Als je je bezig houdt met RWA en sprinkler dan verwacht je een zekere basis kennis over deze installaties en een zekere kennis van de regelgeving. Heb je dat niet (en dat is helemaal niet erg) dan lijkt het me handig dat je bij je vraag al mee geeft dat je dit doet voor je studie of opleiding. Ik denk dat dan de mensen anders reageren dan nu… :wink:

‘Wij’ allen zijn ooit begonnen met dit vak terwijl je van niets weet maar ik geloof niet dat ik voor mijn werk direct begon, als groentje, met sprinklers en RWA installaties :wink: :D

Ik geloof niet dat ik hier op het forum zit om ‘onbekwame’ :wink: adviseurs wijzer te maken, die moeten gewoon wat geld aan een cursus gaan spenderen… Wel om te discussiëren over interessante onderwerpen en om leken te helpen met brandpreventie… :) Een interessante discussie is het (nog) niet omdat er blijkbaar wat basiskennis ontbreekt… Als dus de topic starter een leek is wil ik hem best wel wat wijzer maken maar als een opdrachtgever hem betaald om dit probleem uit te zoeken dan helaas. Eerst dan maar wat basis kennis opdoen…… :wink:

s vreeman
    Participant

[mod=Emiel van Rossum]Inhoud verwijderd! Ik heb vandaag een stuk of tien berichten verwijderd. Dit waren berichten die geen toegevoegde waarde hadden, en waarin kritiek stond richting de topicstarter. Het forum is bedoeld voor elk niveau vragen, dus ook het niveau van de topicstarter. Ik hoop dat de rest van de discussie verdergaat.[/mod]

s vreeman
    Participant

Excuses :oops:

Rich,

Wat is de achtergrond van je vraag, vanuit welk perspectief ben je hiermee bezig?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.