Brandpreventieforum Forums Bouw beleid strandhuisjes

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 9
    #2582 |

Wie heeft er een up to date document / beleidstuk (volgens bouwbesluit 2012) over strandhuisjes beschikbaar ? :brwman:

Joachim BolteJoachim Bolte
    Moderator
    Post count: 2259

Je zou eens bij gemeente zandvoort na kunnen vragen… maar zelfs al heb je een pre-bb2012 beleid, ik denk niet dat je erg veel aan hoeft te passen van het technische verhaal. Meestal willen ze op ruimtelijke gronden het overnachten verbieden, en kom je niet toe aan de vraag of het gebouwtje brandveilig genoeg is om in te overnachten.

Meestal zal hiervoor dan ook geen ‘los’ beleid zijn gemaakt, maar zullen de gebruiksregels zijn opgenomen in het bestemmingsplan, waarop je rechtstreeks kunt handhaven.

Je zou voor handvatten ook eens kunnen onderzoeken hoe gemeenten met overnachting op volkstuincomplexen omgaan. Zelfde problematiek. En wanneer je overnachten WEL wilt toestaan, zit je een beetje met dezelfde problematiek als bij woonwagencomplexen, waar de brandveiligheid vooral voortkomt uit de onderlige afstand tussen de wagens, die dan weer in het bestemmingsplan is geregeld.

j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

Deze staan in Julianadorp.
    [attachment=0]Julianadorp.jpg[/attachment]
    Julianadorp.jpg

Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    mippie esser
    Bijdrager
    Post count: 173

Dat zijn zowat strandvilla’s. Nog eens wat anders dan een houten keetje.. (off topic, ik weet het)

Joachim BolteJoachim Bolte
    Moderator
    Post count: 2259

@Dick
    Ik denk dat het er vooral op gaat neerkomen wat de gemeente wil met die strandhuisjes. Wat is de concrete situatie, en wat willen ze wel/niet toestaan?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.