2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • ruud
    Bijdrager
    Post count: 43
    #1277 |

    Wat te doen als tijdens onderhoud blijkt dat de [woordenboek]beheerder brandmeldinstallaties[/woordenboek] zijn taken niet uitvoert en het logboek niet invult. Dus rapport van onderhoud voert OP zijn taken uit moet je nee invullen.
    Wat te doen met nieuw certificaat. Aanvraag indienen voor nieuw certificaat en gretekende brief naar werkgever beheerder?
    heeft iemand hier ervaring meeen hoe lost men dit op?

    j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

    Wij doen dit als volgt:

    We zenden een brief naar eigenaar/beheerder met daarin aangegeven dat de afgifte van een nieuw certificaat moet worden opgeschort vanwege het feit dat het Rapport van Onderhoud een "nee punt" vermeldt. (periodieke controles door [woordenboek]beheerder BMI[/woordenboek] en meestal ook het volgende punt; bijhouden van logboek).
    In deze brief wordt gesteld dat we verwachten dat de beheerder BMI met onmiddelijke ingang zijn/haar werkzaamheden gaat uitvoeren, waarbij hij/zij dit kan aantonen door de periodieke controles gedurende een bepaalde tijd naar ons bedrijf te faxen. Tevens moet hij/zij de brief, met daarin de verklaring dat de beheerder zijn/haar taken gaat uitvoeren, ondertekenen en aan ons retourneren. Na afloop van de bepaalde tijd en de ontvangst van de per fax gezonden periodieke controles vragen wij de CI om opnieuw een certificaat te mogen verstrekken. Overigens zenden we met het Rapport van Onderhoud ook de getekende brief mee.

    De concept regeling brandmeldinstallaties 2005 geeft achterin als bijlage zo’n soort brief en procedure weer. Ik weet niet zo uit mijn hoofd of de concept regeling BMI die eind vorig jaar/begin dit jaar is gepubliceerd hierin ook voorziet.

    J. Nieuwland

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.