15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 1
    #2150 |

Ik ben op zoek naar een instructeur voor de cursus BBMI. Iemand enig idee waar ik die kan vinden. Het gaat alleen om de insrtucteur. Verder is alles aanwezig in het leslokaal.

richard visser
    Bijdrager
    Post count: 325

Succes, de meesten zullen wel ergens in dienst zijn en daar verplichtingen hebben.

j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

Ik ben op zoek naar een instructeur voor de cursus BBMI. Iemand enig idee waar ik die kan vinden. Het gaat alleen om de insrtucteur. Verder is alles aanwezig in het leslokaal.

Hallo John,

Ik heb je een PB gestuurd.

J. Nieuwland

jos winkel
    Bijdrager
    Post count: 1

Beste Rob,

Hierbij meldt ik mij aan als instructeur BBMI, ik heb deze cursus al meerdere keren gegeven, o.a. voor de firma Ricas / G4S.
    Tevens heb ik de opleiding Brandmeester Preventie.

Met vriendelijke Groeten,

Jos Winkel

Jos Winkel Brandpreventie & Arbo advies

E: info@joswinkel.com
    T: 06-54683378

jan brink
    Bijdrager
    Post count: 38

Hallo John,

Bel even met Hertek en vraag naar een van hun trainers.
    Zij verzorgen deze BBMI cursus gemiddeld 35 keer per jaar volgens de officiele NIBHV regels (met NIBHV diploma).
    In-company ook mogelijk. Slagingspercentage was vorig jaar bij hen 99,9 procent volgens gegevens NIBHV.
    Ben zelf ook bij hen op cursus geweest en was uiterst tevreden over hoe alles duidelijk en eenvoudig werd uitgelegd.
    Zij hebben de ervaring en kennis en zijn voor deze cursus zeker niet Hertek minded.

Groet Jan

richard visser
    Bijdrager

Beste Jan,

Op zich doet Hertek niets bijzonders, bij vrijwel ieder branddetectiebedrijf kun je je voor deze opleiding opgeven.
    Maar als je even goed had gelezen, zoekt deze man geen opleiding maar een instructeur.

jan brink
    Bijdrager

Op zich doet Hertek niets bijzonders, bij vrijwel ieder branddetectiebedrijf kun je je voor deze opleiding opgeven.
    Maar als je even goed had gelezen, zoekt deze man geen opleiding maar een instructeur.

Ik schreef "In company" ook mogelijk.
    Dus je kunt de trainer ook inhuren voor je eigen bedrijf.

Hebben wij wel eens met ze gedaan !
    En deze cursus is merk onafhankelijk.

martijn prinsheem
    Bijdrager
    Post count: 6

Wanneer moet je nu precies een [woordenboek]Beheerder Brandmeldinstallatie[/woordenboek] hebben? Alleen bij een BMI met doormelding?

j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

Wanneer moet je nu precies een Beheerder Brandmeldinstallatie hebben? Alleen bij een BMI met doormelding?

Bij elke installatie die door de overheid vereist is (gebruiksbesluit) en tevens de gecertificeerde installaties die niet door de overheid geeist zijn. Zie artikel 2.2.1 lid 8 van het gebruiksbesluit en de regeling brandmeldinstallaties.

J. Nieuwland

jan brink
    Bijdrager

Wanneer moet je nu precies een Beheerder Brandmeldinstallatie hebben? Alleen bij een BMI met doormelding?

Nee, de doormelding heeft er niets mee te maken.
    Iedere BMI die moet voldoen aan de NEN2535 heeft ook een [woordenboek]beheerder BMI[/woordenboek] nodig.
    Waarom ?
    Omdat de NEN2535 verwijst naar de NEN2654-1.
    En de NEN2654-1 zegt hoe het beheer, controle en onderhoud aan een BMI moet plaatsvinden door de beheerder.

Dus simpel gezegd.
    Alleen als je BMI niet hoeft te voldoen aan de NEN2535 dan heb je ook geen beheerder BMI nodig.
    En in alle andere gevallen dus wel.
    Zeker ook gezien de prestatie eisen voor ongewenste en onechte brandmeldingen en systeembeschikbaarheid die ook worden geëist door de NEN2535 en tot de hoofdtaak van een beheerder behoren.

richard visser
    Bijdrager

Dus simpel gezegd.
    Alleen als je BMI niet hoeft te voldoen aan de NEN2535 dan heb je ook geen beheerder BMI nodig.
    En in alle andere gevallen dus wel.
    Zeker ook gezien de prestatie eisen voor ongewenste en onechte brandmeldingen en systeembeschikbaarheid die ook worden geëist door de NEN2535 en tot de hoofdtaak van een beheerder behoren.

Ik denk dat je beter het gebruiksbesluit als uitgangspunt kan houden.

En vrijwel iedere installatie moet voldoen aan de NEN2535, tenzij je uitgaat van Marsch regeling of een niet vereiste installatie

richard visser
    Bijdrager

Ik schreef "In company" ook mogelijk.
    Dus je kunt de trainer ook inhuren voor je eigen bedrijf.

Hebben wij wel eens met ze gedaan !
    En deze cursus is merk onafhankelijk.

Zoals ik al zei, Hertek doet niets bijzonders….

jan brink
    Bijdrager

tenzij je uitgaat van Marsch regeling

Het is Marsh

jan brink
    Bijdrager

Zoals ik al zei, Hertek doet niets bijzonders….

Wie dan wel ?
    Alleen de examinator NIBHV ?

jan brink
    Bijdrager

Ik denk dat je beter het gebruiksbesluit als uitgangspunt kan houden.

Ruimtebewaking voor specifieke ruimte(n) en objectbewaking komen niet voor in het gebruiksbesluit.
    Dus je wilt zeggen dat je daarvoor geen [woordenboek]Beheerder BMI[/woordenboek] nodig zou hebben ?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.