Brandpreventieforum Forums Gebruik Bedrijfsnoodplan verzamelgebouw

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • rpjm.leijs
    Bijdrager
    Post count: 2
    #1079 |

    Hallo allemaal,

    wellicht al eerder besproken, maar ik kan het zo snel niet vinden hier:
    Moet de huurder van één kantoor in een bedrijfsverzamelgebouw beschikken over een eigen bedrijfsnoodplan of dient de verhuurder hiervoor te zorgen?

    Het gaat om een huurder (bouwbedrijfje) die 1 kantoor huurt. Ze zijn daar werkzaam met 3 personen. Overige medewerkers zijn bouwlieden en zijn altijd op projectlocaties bezig.
    Verder zitten er in dat gebouw een stuk of 15 overige (kleine) bedrijven gevestigd.

    Volgens mij is de verhuurder verplicht om te zorgen voor een bedrijfsnoodplan en de BHV’ers.

    Kan iemand mij hier duidelijkheid in verstrekken?
    Alvast bedankt :adviseur:

    Richard.

    emiel van rossumemiel van rossum
    Sleutelbeheerder
    Post count: 950

    Het is niet in de brandpreventie/arbo regelgeving geregeld wie er voor moet zorgen. Er staat alleen dat het aanwezig moet zijn. Gezien het feit dat een bedrijfsnoodplan en de daarmee samenhangende bhv organisatie sterk afhankelijk is van huurders en ook ge’ent moet zijn op die huurders, is vaak toch het meest practische dat de huurders dit gezamelijk oplossen.

    rpjm.leijs
    Bijdrager
    Post count: 2

    Goedemiddag,
    bedankt voor uw antwoord.
    Dan ben ik bang dat er niks geregeld is (of althans niks bekend). :roll:
    Het bedrijfje wil VCA* gecertificeerd worden, dus dan moeten zij wel iets regelen.

    Ga ik ze dat duidelijk maken.

    Richard.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.