6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 23
    #1268 |

Hallo,

Ik ben op zoek naar informatie mbt automatische melders boven in het toneel.

Momenteel zit er een adspiratiesysteem boven in het toneel, +/- 18 m hoogte, wat telkens storingen en ellende geeft. Het branddetectiebedrijf kan dit probleem niet oplossen. Nu willen we naar een ander systeem.

Wie heeft hier ervaring mee en wat wordt hiervoor geadviseerd.

Alvast dank.

j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

Het beste systeem voor detectie op die hoogte en deze toepassing is aspiratie.
    De door ons toegepaste systemen zijn geschikt voor cleanrooms tot en met afvalverwerking. (met dezelfde detector!)
    Bij toepassing van deugdelijke apparatuur werkt dit probleemloos. Er is echter een wereld van verschil tussen een "puntmelder met ventilator in een bakje" en de geavanceerde laserdetectoren. Beide wordt echter aspiratie genoemd.

Ingeval het een nieuwe installatie betreft zou ik het probleem bij het branddetectiebedrijf neerleggen, zij moeten dit per slot van rekening kunnen oplossen. Bij een "oude(re)" installatie zou ik een ander merk aspiratie toepassen. Evt. info hieromtrent stellen we graag beschikbaar en is ook op het internet te vinden (Ik denk dat het noemen van merknamen in dit forum niet gewenst is)

J. Nieuwland

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

Het noemen van namen mag wel in gesponsorde vorm :lol:

Ik sluit mij aan bij de stelling dat een ASD de beste oplossing is voor een toneeltoren. Als het systeem nu niet werkt ligt het volgens mij aan het ontwerp.

Is het een nieuwe installatie?

prindle
    Bijdrager

Nee, een Siemens installatie van 2004!

henk van buuren
    Bijdrager
    Post count: 222

wat voor een soort storing is dat?
    is het ASD systeem instelbaar?
    Waarom lukt het S niet de storing te verhelpen? wat geven ze voor antwoord?

prindle
    Bijdrager

Henk,
    S vervangt de filters e.d., ze hebben de gevoeligheid aangepast maar na korte tijd weer problemen. Storingsmeldingen e.d.
    Is het toepassen van vlammenmelders geen oplossing???

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.