Brandpreventieforum Forums Bouw artikel 6.20 lid 5

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 82
    #2716 |

Is artikel 6.20 lid 5 ook bedoelt voor functieruimten?

Ik beweer van niet, in het artikel wordt immers enkel gerept over verblijfsruimten. echter "men" beweert (de brandweer) dat "men" dat zo niet bedoelt heeft en dat deze eis dus ook op functieruimten van toepassing is.

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

Als men het zo niet bedoeld heeft had men het anders moeten opschrijven.

In een functieruimten verblijven geen mensen (althans, zo hebben ‘ze het bedoeld’). Wat is dan het nut van de voorzieningen die uit lid 6.20.5 voortvloeien?

joosth
    Bijdrager

dat vraag ik me ook af…:-) dank voor je reactie. Ik vroeg me al af of ik e.e.a. gemist had.

Joachim BolteJoachim Bolte
    Moderator
    Post count: 2268

Omschrijf het gebruik van de desbetreffende ruimte eens? Is er in die ruimte geen aanwezigheid van personen nodig?

kruisje pietersenkruisje pietersen
    Bijdrager
    Post count: 172

Als men het zo niet bedoeld heeft had men het anders moeten opschrijven.

In een functieruimten verblijven geen mensen (althans, zo hebben ‘ze het bedoeld’). Wat is dan het nut van de voorzieningen die uit lid 6.20.5 voortvloeien?

Ik zou zeggen veiligheid van de aanwezige personen…

X never ever marks the spot

kruislijst
    Bijdrager

functiegebied: gebruiksgebied of een gedeelte daarvan, waar de voor die gebruiksfunctie kenmerkende activiteiten, , plaatsvinden

freddy x
    Bijdrager
    Post count: 67

Bouwbesluitlogica:

Een toilet- of douchegebouw op een camping is een voorbeeld van een bouwwerk waarbij het kenmerkende gebruik zich hoofdzakelijk richt op toilet- en badruimten. De toilet- en badruimten zijn dus de in het functiegebied van het sanitairgebouw gelegen functieruimten.

kruislijst
    Bijdrager

Haha, klopt, als je echter de receptie aan het toiletgebouw plakt wordt het toilet weer een functieruimte :F:

freddy x
    Bijdrager
    Post count: 67

Tevens concludeer ik eruit dat in een toilet van een toiletgebouw "het verblijven van mensen geen rol van betekenis speelt"!?

joosth
    Bijdrager

Dank nog voor de reacties!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.