Brandpreventieforum Forums Gebruik Afstudeeropdracht Gebruiksbesluit

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 5
    #1372 |

Voor mijn studie Integrale Veiligheidskunde ben ik bezig met mijn afstuderen.
    Mijn opdracht betreft een onderzoek naar (eventuele) verschillen in toetsing van het Gebruiksbesluit door gemeenten. De opdrachtgever (een unitbouwer) is benieuwd of er in vergelijkbare situaties nog steeds verschillende eisen worden gesteld. Hij is hier in geïnteresseerd omdat hij dezelfde units in verschillende gemeenten plaatst en dan regelmatig tegen verschillende brandveiligheidseisen aanloopt.

Mijn vraag, beschikt iemand over een fictieve casus(sen) die ik kan voorleggen aan gebruiksbesluit-toetsers.
    Ideaal zou een casus zijn waarin een speciefiek Gebruiksbesluit probleem wordt voorgelegd, waarop een éénduidig antwoord bestaat.

Ik hoor graag van jullie.

Gr. Edward

palmpie
    Bijdrager
    Post count: 1222

Mijn opdracht betreft een onderzoek naar (eventuele) verschillen in toetsing van het Gebruiksbesluit door gemeenten. De opdrachtgever (een unitbouwer) is benieuwd of er in vergelijkbare situaties nog steeds verschillende eisen worden gesteld. Hij is hier in geïnteresseerd omdat hij dezelfde units in verschillende gemeenten plaatst en dan regelmatig tegen verschillende brandveiligheidseisen aanloopt.

Mijn vraag, beschikt iemand over een fictieve casus(sen) die ik kan voorleggen aan gebruiksbesluit-toetsers.
    Ideaal zou een casus zijn waarin een speciefiek Gebruiksbesluit probleem wordt voorgelegd, waarop een éénduidig antwoord bestaat.

Gr. Edward

Misschien dat je eerst eens de eisen van het Bouwbesluit / Gebruiksbesluit op een rijtje moet zetten en deze vergelijken met de afwijkingen die de gemeentes bij het toetsen hanteren (en misschien ook gelijk controleren of je werkgever wel de juiste prestatie-eisen hanteerd).
    Als je weet op welke punten er verschil van mening is tussen je werkgever en de gemeentes kan je daarbij een casus verzinnen.

edward wigger
    Bijdrager
    Post count: 5

Gr. Edward

Misschien dat je eerst eens de eisen van het Bouwbesluit / Gebruiksbesluit op een rijtje moet zetten en deze vergelijken met de afwijkingen die de gemeentes bij het toetsen hanteren (en misschien ook gelijk controleren of je werkgever wel de juiste prestatie-eisen hanteerd).
    Als je weet op welke punten er verschil van mening is tussen je werkgever en de gemeentes kan je daarbij een casus verzinnen.

Mee eens, echter is het voor mijn afstudeeropdracht van belang dat de opdracht in een breder perspectief gezien word.
    De vraag die hierin centraal staat; Is met het Gebruiksbesluit daadwerkelijk landelijke uniformiteit bereikt? Of zorgen interpretatieverschillen, beleidsvrijheid e.d. nog steeds tot gemeentelijke verschillen?

sam
    Bijdrager
    Post count: 118

De vraag die hierin centraal staat; Is met het Gebruiksbesluit daadwerkelijk landelijke uniformiteit bereikt? Of zorgen interpretatieverschillen, beleidsvrijheid e.d. nog steeds tot gemeentelijke verschillen?

Lees artikel 2.9.1 door en je hebt het antwoord… :roll: :F:

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

Integrale Veiligheidskunde? is dat een HBO opleiding?

Je voert je opdracht uit voor een bedrijf, dit bedrijf houdt zich bezig met unitbouw.

De vraagstelling is duidelijk, zou het niet mogelijk zijn dat de unitbouwer een casus heeft. Hij zit kennelijk met een specifieke vraag, dus zou jou die casus zo kunnen verstrekken.

Ik ben van mening dat een afstudeerder in staat moet zijn om zelf die casus op te stellen.

Op het forum zijn er genoeg liefhebbers die even over jouw casus een mening willen geven. Maar volgens mij is het doel van een afstudeeropdracht dat je er zelf ook iets van leert.

Succes met je afstuderen!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.