Brandpreventieforum Forums Bouw afstand tussen een bos en een object ivm brandoverslag

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 2
    #876 |

Welke afstand dient men te hanteren tussen een object (vb woning/bedrijf) en een bos(-gebied)?

wuppie
    Bijdrager

Is mij niets van bekend. Volgens mij gelden hier gewoon de regels van spiegelsymmetrie (gebouw moet 5 meter van de erfgrens staan).

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

anders dan het bestemmingsplan zijn hier geen eisen voor.

wil je het bos beschermen tegen het gebouw, of het gebouw tegen het bos.

ik meen dat er in de NFPA 1143 Standard for Wildland Fire Management uitspraken worden gedaan over afstanden die gehanteerd moeten worden om gebouwen te beschermen tegen het bos. Is echter niet echt doorgevoerd in de VS (gezien de Hollywood hills brandjes)

petrus
    Bijdrager

Bedankt voor jullie reactie.

Wat bedoeld u precies ? Kunnen er in het bestemmingsplan eisen c.q. afstanden worden bespaald tussen bos en woning ivm brandoverslag?

Overigens is het uitgangspunt om zowel het bos van een brandende woning te beschermen als visa versa.

henk van buuren
    Bijdrager
    Post count: 222

hier is een stuk tekst genomen uit het volgende doc. onder 3.3.2.

http://documenten.werkenvoorveiligheid. … ubid=i5042
    geschreven door het NIBRA

Om te voorkomen dat de brand zich bij draaiende wind uitbreidt naar de woonwijk is besloten om tussen de westelijke zijde van het ziekenhuis en het oostelijk gedeelte van de woonwijk een brandgang te maken van ongeveer 20 meter breed. Ook hiertoe is militaire bijstand aangevraagd en geleverd.

mogelijk kan je er iets mee. succes

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.