Brandpreventieforum Forums Bouw afmetingen trappenhuis portiekflat

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 82
    #2500 |

Hallo,

stel een situatie. Ik heb een portiekflat, echter de portiekflat is eigenlijk een soort galerij (de woningen liggen naast elkaar) en aan de voordeur zijde is een grote diepe gallerij van ruim 2,5 meter diep over de volledige breedte van de 3 woningen, met in het midden een rechte steektrap. Als je naar beneden loopt, loop je dus telkens de trap af, je loopt dan een stukje over de lager gelegen "overloop" in het trappenhuis en je kan weer met de steektrap naar beneden. Het gebouw heeft 3 verdiepingen. Bovenste bouwlaag dus op net geen 6,0 meter en minder dan 800m2 aan woonfuncties op de trap. De gallerij is geheel besloten en functioneerd als de extra beschermde vluchtroute.

Voldoe ik in deze situatie aan artikel 2.104 lid 4 BB2012?

Mijn mening is dat ik geen grond zie waarom dit niet zou mogen, al doen plaatsjes in allerlei publicaties e.d. vermoeden dat je een compact trappenhuis dient te maken.

ivo de hoogen
    Bijdrager
    Post count: 125

Ergens klopt dat, maar er staat nergens omschreven wat de maximale afmetingen van een trappenhuis of de vormgeving van een bordes moet zijn. De aangrenzende woningen voorzien van vrijloopdeurdrangers, aangestuurd door nen2555 melder kan een oplossing zijn…. Toevallig net in een project toegepast ….

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.