Brandpreventieforum Forums Gebruik Aanvraagformulier (tijdelijke) gebruiksvergunning tent

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 18
    #2128 |

Goedemiddag,

Ik heb een vraag na de invoer van de WABO (omgevingsvergunning) is een nieuwe situatie ontstaan voor de aanvraag van een gebruiksmelding of een gebruiksvergunning voor bouwwerken.
    Hiervoor kan nu niet meer het landelijke VROM formulier worden gebruikt maar het omgevingsloket OLO.
    Hier kan digitaal een aanvraag worden gedaan of kan het formulier worden ingevuld en uitgeprint waarna het kan worden ingedient bij de gemeente.

Met de inwerkingtreding van de WABO is er direct geen standaard formulier meer voor tijdelijke bouwwerken (tenten) die vallen onder de BBV brandbeveiligingsverordening. Tenten waarin meer dan 50 personen gelijktijdig aanwezig zijn moeten volgens de BBV over een gebruiksvergunning beschikken.
    Het VROM formulier wat hiervoor eerder wel gebruikt kon worden is nu niet meer geldig.
    De BBV is gezien de diverse mogelijkheden die mogelijk kunnen zijn, buiten de omgevingsvergunning gehouden dus hier kan het aanvraag formulier (in principe niet voor worden gebruikt)
    Ik zeg in principe want bij een terugkerend evenement waarbij iedere keer eenzelfde opstelling en indeling wordt gehanteerd zou dit wel kunnen, en kan hiermee zelfs een gebruiksvergunning voor een periode van 5 jaar aangevraagd worden. Maar welk formulier kan er nu gebruikt worden voor een aanvraag voor een tijdelijk bouwsel warbij dit niet het geval is? Kan iemand mij mischien aan een up to date gemeentelijk aanvraagformulier helpen inclusief verwijzingen naar de artikelen van het laatste BBV? :)

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.