6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 38
    #1862 |

Beste allen,

Ik ben enkele vraagjes aan het doornemen voor een examen.
    Bij de volgende 3 vragen twijfel ik nog een beetje.
    Wie kan me helpen aan de goede oplossing ?
    Bedankt alvast !

1. De eisen die van toepassing zijn voor de bekabeling van een Brandmeldinstallatie worden vermeld in:

a. NEN 1010
    b. NEN-EN 54-4
    c. NEN 2654-1
    d. NEN 2535

2. Waar staan de voorschriften voor specificaties van de bekabeling van Brandmeldinstallaties?

a. NEN 1040
    b. NEN 2535
    c. NEN 2555
    d. NEN 2654-1

3. Mogen kabelsystemen, waarvan een eis tot functiebehoud bij brand is gesteld, worden bevestigd aan een staalconstructie van het gebouw?

a. Nee, dat is niet mogelijk
    b. Ja, dat is zonder meer mogelijk
    c. Ja, mits de staalconstructie is beschermd tegen bezwijken bij brand
    d. Ja, alleen aan stalen kolommen

richard visser
    Bijdrager
    Post count: 325

Als ik zou moeten antwoorden:
    1 D, in de 2535 staat een verwijzing van de 1010 met daarop wat aanvullingen.
    2 B, de voorschriften (zoals rood of rood gemerkt) staat in de 2535
    3 C, staalcontructies zullen bij hitte bezwijken, als deze daartegen zij beschermd is het wel toegestaan.

waarschijnlijk zijn er nog wel anderen die andere antwoorden of andere motivatie hebben, laat maar weten ik leer graag.

jan brink
    Bijdrager

Hallo Richard,

Ik had zelf ook dezelfde antwoorden als jouw. Ik zoek meestal naar de niet mogelijke antwoorden en houd zo meestal de goede over :shock:
    Zeker gezien bij vraag 1 kan b en c niet dus zou het wel d moeten zijn.
    Bij vraag 2 kunnen c en d zeker niet. De NEN 1040 bestaat niet. Wel een NEN-EN 1040 maar die beschrijft iets van bacterieen. Dus ga ook voor b
    En bij vraag 3 twijfel ik een beetje tussen b of c. Maar als ik in de NPR 2576 kijk kies ik sneller c dan b. Alhoewel b ook zou kunnen volgens mij als ik de NPR 2576 lees.

Ik hoop dat je goed zit, dan zit ik zelf ook goed :) :)

Misschien dat andere personen een andere motivatie hebben, dan horen Richard en ik het graag ? :brwman:

richard visser
    Bijdrager
    Post count: 325

bij welk examen kreeg je deze vragen eigenlijk?

jan brink
    Bijdrager
    ab
    Bijdrager
    Post count: 205

b kan volgens mij juist per definitie niet. Zonder meer is dus iets extra om bezwijken te voorkomen terwijl 30 minuten op een staalconstructie per definitie niet zonder kan. Je zult altijd te maken hebben met een berekening, overdimensionering, sprinkler etc.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.