Wat mij vooral opvalt is dat er verschillende eisenpakketten (LPS, NFPA, FM-global) door elkaar worden gebruikt, die wellicht niet op elkaar en op de europese wetgeving aansluiten...
LPS+VVB=certificeren
FM-NFPA=ontwerp installatie
De overige zijn norm documenten over het ontwerp van de installatie. De NFPA en FM zijn normen die in de basis toepasbaar zijn in Nederland, wel is het noodzakelijk deze voor een aantal aspecten aan te passen aan de Nederlandse situatie.
De FM datasheets zijn de eisen zoals gesteld door FMglobal (verzekeraar) en kan je zien als een aanvulling op de NFPA (13). Voordeel van de FM datascheets is dat deze vaak in meer speciafieke situaties voorzien dan de NFPA.
je eerste vraag: ik heb een inspectieplan van een gerenommeerd bedrijf en install. tekeningen waarop ik ja moet zeggen en of kanttekeningen kan plaatsen. daarnaast heb ik van een ander gerenommeerd buro een document dat vervolgens weer verwijst naar het inspectieplan.
De uitgangspunten document moet je als eerste toetsen. Op basis hiervan wordt door de inspectie instelling een inspectie plan opgesteld. Hierin staan de afkeur criteria van de installatie genoemd. Installatie tekeningen zou ik nooit goedkeuren als gemeente, dit is voor de verantwoordelijkheid van de installateur (en heb je er wel verstand van?)
Brand: Een door verbranding veroorzaakt en met vlammen gepaard gaand vuur buiten een haard, dat in staat is zich uit eigen kracht voort te planten.