Hallo,
Wij zijn bezig met een nieuwbouw ontwerp voor een kantoor gebouw. Hierin is nu beoogd dat er een sprinklerinstallatie wordt aangebracht. Dit op basis van gelijkwaardigheid t.o.v. bouwkundige maatregelen.
Alleen ben ik zelf meer bekend in de brandmeldwereld. Daar is een certificeringsregeling die door het CCV wordt beheert. In die regeling staat het e.e.a. over PvE's e.d.
Alleen bij sprinkler kom ik diverse zaken tegen, BDB, PvE, MPB. Ligt er niets vast voor sprinklerinstallaties?
Wat ik tot dus ver begrijp is dat je een ontwerpdocument moet hebben (PvE, MPB of hoe je het wilt noemen). Dat zijn de uitgangspunten. De installateur maakt de installatie en de inspectieinstelling maakt een toetsingsdocument (volgens mij BDB). Het toetsingsdocument kan dan niet hogere eisen stellen als het ontwerpdocument volgens mij.
Maar als er geen officiele titel vast ligt voor het ontwerpdocument en geen criteria vast zijn gesteld wie zo'n document mag opstellen dan kan iedereen toch zoiets maken? Of tenminste iemand die vakkundig is, alleen die noemt het ontwerpdocument ofzo.