RWA handmatig openen

Hier kun je alle vragen over Rook en Warmte Afvoer installatie's stellen (RWA)

RWA handmatig openen

Berichtdoor VVE winkelcentrum op ma 10 apr, 2006 10:17

Wij hebben als winkelcentrum een RWA installatie. Deze is handmatig open te sturen in de zomer (als het warm is). Nou hebben we van iemand gehoord dat dit niet mag bij een RWA installatie. De brandweer heeft er nog nix van gezegt maar die hebben ook nooit de werking gecontroleerd!

Weet iemand hier meer van?
VVE winkelcentrum

Berichtdoor Joachim Bolte op ma 10 apr, 2006 15:05

Dat van dat opensturen kan geen kwaad naar mijn idee, of je moet het hier hebben over een installatie die groepen luiken openstuurt...

Het testen van de brandweer is afhankelijk van het feit of het een geeiste, noodzakelijke installatie is. Ik kan me haast niet voorstellen dat er 'zomaar' RWA in een gebouw zit, dus het zal vast wel enig nut dienen. Wanneer er gecontroleerd wordt op jullie gebruiksvergunning, kan er ook een test van de installaties plaatsvinden. De brandweer krijgt (als het goed is) echter ook inzage in de testrapporten die (ook weer als het goed is) elk jaar worden geupdate. Wanneer een certificaat aangeeft dat de installatie werkt gelooft de brandweer dat wel.

J.
Joachim Bolte
Globale moderator

Berichtdoor Vinma op di 06 jun, 2006 15:46

Engeltje schreef:Dat van dat opensturen kan geen kwaad naar mijn idee, of je moet het hier hebben over een installatie die groepen luiken openstuurt...

Klopt, de RWA mag handmatig worden opengestuurd.
Vinma
20+ berichten

Keer terug naar Rook en WarmteAfvoerinstallatie