Het valt me op dat er een groot verschil in berekende straling ontstaat tussen een situatie met en zonder balkon. Ik heb een situatie van twee gevelopeningen boven elkaar waarbij ik een straling van 16,5 W/m2 op de bovenste pui uit reken. Zet ik een balkon van een fractie van een millimeter diepte er tussen dan halveert de straling. Dat lijkt mij een beetje vreemd. Heeft iemand hier ervaring mee?

--kruisje-- schreef:Het valt me op dat er een groot verschil in berekende straling ontstaat tussen een situatie met en zonder balkon. Ik heb een situatie van twee gevelopeningen boven elkaar waarbij ik een straling van 16,5 W/m2 op de bovenste pui uit reken. Zet ik een balkon van een fractie van een millimeter diepte er tussen dan halveert de straling. Dat lijkt mij een beetje vreemd. Heeft iemand hier ervaring mee?
Vraag 1: voldoe je aan de eisen van de NEN 6068?
Ik heb even geen zin de norm te pakken maar het overstek moet minimaal gelijk aanzijn aan de hoogte van het gevelscherm (=afstand bovenkant gevelopening tot onderkan overstek).
--kruisje-- schreef:vaag 2: Met welk programma reken je het uit?
--kruisje-- schreef:Vraag 3: waar heb je je observatie punt liggen, net boven het balkon? Dat zou kunnen verklaren dat je flux laag is, immers als die vlak op het balkon ligt dan wordt er bijna geen vlam gezien. Leg eens een paar punten hoger.

Keer terug naar Rekenen aan brandveiligheid
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast