door PeterT op di 21 nov, 2006 16:45
Even voorstellen dan maar.
Mijn naam is Peter, 27 jaren jong.
Als lid van een adviesorgaan van een stichting welke een studentensociëteit (volg je het nog?) stond (en sta ik nog steeds) het bestuur bij inzake bouwtechnische zaken.
Brand & brandweer heb ik van huis uit mee gekregen, mijn vader vrijwilliger, net als niet spelen met vuur en de fasinatie voor een grote fik.
Mijn eerste echte kennismaking met het vraagstuk "brandveiligheid" was na de controle van de afdeling preventie. Het rapport wat daar uit kwam was minder prettig, niet zozeer dat het slecht gesteld was met het pand (midden jaren '90 compleet verbouwd) maar of het de "scherpere eisen waren of gewoon uitvoeren van beleid, er moest behoorlijk wat gebeuren. Huiswerk dus. Vanaf dat moment ben ik in de regelgeving gedoken om aan de eisen te voldoen en tevens het ook werkbaar en betaalbaar te houden.
In eerste instantie vooral de technische achtergrond van het verhaal (brandmeldinstallatie, noodverlichting en nooduitgangen)
Nu dit is afgerond, hou ik me vooral bezig met de relevante regelgeving omtrent het max aantal personen.
Omdat ik vooral in het begin veel heb uitgezocht (en regelmatig het internet heb gebruik, was ik dan ook bij verrast met dit forum. Eindelijk een plaats waar kennis bijeen komt, voor mij enigzins mosterd na de maaltijd (vooral de technische realisatie was een hels karwei) maar een welkome aanvulling.
In het dagelijks leven werk ik om mijn studie te bekostigen (Rechten) voor een een dienstverlenend bedrijf. (geen raakvlakken met dit vakgebied) om zo mijn technische achtergrond (MTS, HTS) te verbreden met het Nederlans rechtsysteem.
Ik sta dus meer aan de kant van de gebruiker (wellicht ook wel enigzins merkbaar in mijn stellingname in de verschillende topic's)
maar wel van overtuigd dat het verstandig is om binnen iedere organisatie proffesioneel bezig te zijn met veiligheid .