Stel jezelf voor!

Hier kun je kletsen over vanalles-en-nog-wat, hier hoeft het niet over brandpreventie te gaan

Re: Stel jezelf voor!

Berichtdoor Theo Aalbers op di 23 maart, 2010 15:47

Hallo iedereen,

Bij deze zal ik me even voorstellen: Mijn naam is Theo Aalbers en net binnen op dit forum. Ik ben net begonnen bij Croon als Project Engineer en op termijn (deels) verantwoordelijk voor projecten met betrekking tot brand- en inbraakbeveiliging.
Ben deskundig op het gebied van inbraakbeveiliging en deels deskundig met betrekking tot brand. Ik ben me erg aan het inlezen. Daarbij heb ik ook dit forum ontdekt.

Ik hoop hier meer kennis op te doen en daarbij mijn werk goed te doen.

Groeten,
Theo Aalbers
Theo Aalbers
20+ berichten

Berichtdoor Emiel van Rossum op wo 24 maart, 2010 13:55

Welkom Theo!
Emiel van Rossum
Beheerder

Berichtdoor Siem Eikelenboom op wo 25 aug, 2010 11:01

Hallo, allereerst mijn complimenten voor deze mooie forumsite.

Ik ben man van een lieve vrouw, vader van 3 kinderen, schaatser, wielrenner en muzikant (oude ierse muziek).

Af en toe werk ik ook nog: sinds 1992 ben ik zelfstandig ondernemer in CAD- en databasetoepassingen en heb regelmatig te maken met brand-gerelateerde tekeningen, zoals bouwkundige plattegronden, installatietekeningen, aanvalsplannen. Ik heb verschillende brandweermensen opleiding gegeven in AutoCAD LT. Sinds kort ben ik bezig met het ontwikkelen van een databasetoepassing voor Risico-analyses en vraag me af hoe daarmee wordt omgegaan in de wereld van de brandpreventie. Risico-analyses beginnen met een inventarisatie van risico's. Daaraan worden vervolgens beoordelingen gehangen, vaak door meerdere personen, via een rijtje standaardvragen over de kans dat iets plaats vindt en het mogelijk effect dat zo'n gebeurtenis dan heeft. Kans x Effect = Risicogetal en het risico krijgt dan nog een wegingsfactor.

Door al die risicogetallen op een rijtje te zien, kan men dan beleid maken en prioriteiten stellen m.b.t. de inspectie en handhaving of de versnelde aanleg van een sprinklerinstallatie (praktijkvoorbeeld Schiphol).
Siem Eikelenboom
Nieuwlid

Berichtdoor Emiel van Rossum op di 31 aug, 2010 10:34

Welkom Siem!
Emiel van Rossum
Beheerder

Berichtdoor Mayk Bexkens op di 19 okt, 2010 14:02

Hoi,

Mijn naam is Mayk Bexkens,
Na een periode van ongeveer 2,5 jaar werkzaam te zijn geweest bij een adviesbureau ben ik nu weer werkzoekende.
Om een beetje up to date te blijven heb ik me bij dit forum, waar ik al geruime tijd mee lees, aangemeld.

Met vriendelijke groet,
Mayk
Mayk Bexkens
Nieuwlid

Berichtdoor Emiel van Rossum op di 19 okt, 2010 15:37

Welkom Mayk!
Emiel van Rossum
Beheerder

Berichtdoor Leon Rijsdijk op di 19 okt, 2010 21:05

Hallo,

Ik ben Leon Rijsdijk ik ben 11 jaar werkzaam als in bedrijf steller brandmeld, ontruiming en gasblusinstallatie/watermist.
In deze functie controleer ik de door installateurs gemaakte installaties op diverse punten maak hier de software voor en vericht opleverings inspecties en maak de Installatie atesten, rapport van oplevering e.d.
Voor het eigen bedrijf keur ik de door ons gemaakte gasblusinstallatie en explosie onderdrukkings installaties.
Reden dat ik op dit forum zit is om te toch meer te verdiepen in diverse bescheiden die wij hebben voor ons vakgebied en hoe iedereen deze zal interperteren.

groet Leon Rijsdijk
Leon Rijsdijk
30+ berichten

Berichtdoor Emiel van Rossum op wo 20 okt, 2010 19:48

Welkom Leon!
Emiel van Rossum
Beheerder

Berichtdoor Rinus Bosmans op za 05 feb, 2011 16:50

Hoi panelleden,
Ik wilde me even voorstellen. Denk dat ik een van de jongste leden ben en probeer nu even in chronologische volgorde mijn verwantschap met de brandbestrijding op papier te zetten. In 1941 ben ik geboren na een technische opleiding ben ik enkele jaren gaan varen waar ik de eerste beginselen van de brandbestrijding heb geleerd. Daarna 37 jaar werkzaam geweest in de petro-chemie (regio Botlek) tot aan mijn vroegpensioen. In die periode ben ik 15 jaar lid van de bedrijfsbrandweer geweest en tot aan mijn pensioen lid van het calamiteitenteam.
Nu geniet van mijn achterstallige loon dat heet dan aanvullend-pensioen.
Groet Rinus.
Rinus Bosmans
Nieuwlid

Berichtdoor Kees vd Heijden op wo 20 apr, 2011 20:43

hallo ,

ben 30 en werkzaam bij een grote installateur als service monteur.
Kees vd Heijden
Nieuwlid

VorigeVolgende

Keer terug naar De Koffiehoek