Graag jullie mening

Hier kun je kletsen over vanalles-en-nog-wat, hier hoeft het niet over brandpreventie te gaan

Graag jullie mening

Berichtdoor R van Leeuwen op za 28 mei, 2011 6:42

Graag jullie mening over het volgende , er is een "nieuw" soort vluchtladder op de markt en ik vraag mij af of deze geschikt zou zijn voor b.v de kamerverhuur op basis van gelijkwaardigheid ( 2de vluchtweg of gekoppelde rookmelders op 220)
http://youtu.be/KLXOm5nIQR8

Fijn weekend,
Ronald
R van Leeuwen
Nieuwlid

Re: Graag jullie mening

Berichtdoor Annegreeth Nijhof op vr 08 jul, 2011 14:04

Het nadeel van deze trappen vind ik persoonlijk dat je aan de buitenkant niet kunt zien wat het is. Op de plekken waar ik eenzelfde soort ladder ben tegen gekomen, was er aan de onderzijde altijd iets tegen aan geplaatst. Aangezien studenten graag hun fietsen op allerlei plekken willen kunnen stallen, lijkt me dit uit veiligheidsoogpunt niet de meest handige oplossing.

Als er echt geen ruimte is voor een kooiladder of een andere gelijkwaardige oplossing, dan zou dit zeker in sommige gevallen toegepast kunnen worden in mijn ogen.
Annegreeth Nijhof
20+ berichten

Berichtdoor Jarnold ter Meer op wo 13 jul, 2011 11:41

Met het oog op de regelgeving is dit geen gelijkwaardige oplossing. Dat neemt natuurlijk niet weg dat het aanvullend de veiligheid wel bevorderd. Het is dus niet gelijkwaardig, maar wel aan te bevelen als extra voorziening.
Jarnold ter Meer
240+ berichten

Berichtdoor Louis van Wijk op wo 13 jul, 2011 16:08

Helemaal mee eens, Jarnold.
Firefighters: We walk where the devil dances.
Louis van Wijk
Globale moderator

Keer terug naar De Koffiehoek