De cursus Onderhoudsdeskundige BMI

Hier kun je kletsen over vanalles-en-nog-wat, hier hoeft het niet over brandpreventie te gaan

De cursus Onderhoudsdeskundige BMI

Berichtdoor Johan Vos op ma 25 jan, 2010 21:29

Binnenkort ga ik de cursus Onderhoudsdeskundige BMI doen, nou is mijn vraag is dit te doen of kun je hier beter niet aan beginnen. Ik heb de cursus installatie deskundige met een goed resultaat afgesloten en nou wil het bedrijf waar ik werk dat ik aan bovenstaande cursus begin. Wie kan mij hier meer over vertellen ?
Groeten,
Johan
Johan Vos
Nieuwlid

Re: De cursus Onderhoudsdeskundige brandmeldinstallatie

Berichtdoor Emiel van Rossum op di 26 jan, 2010 9:52

Ik zou niet weten waarom je er beter niet aan kan beginnen. Elke opleiding is een + punt op je CV en een extra stuk kennis om je werk goed te doen. Je vorige cursus was ongeveer 3 dagen en deze word 6 dagen, dus lijkt me ook wel te doen.

Bij beide cursussen word het zelfde aanvangsniveau verwacht:
Er worden geen specifieke eisen gesteld aan de voorkennis. De cursus is op MBO-niveau.

Als installatiedeskundige heb je een mooi stukje voorkennis waardoor de cursus alleen maar makkelijker word.

Ik kan je verder niets inhoudelijks vertellen, ik heb zelf alleen maar projecteringsdeskundige, maar zou niet weten waarom deze cursus niet te doen is. Verder kun je met vragen tijdens de cursus altijd hier terecht he..
Emiel van Rossum
Beheerder

Berichtdoor J. Nieuwland op di 26 jan, 2010 14:09

De cursus onderhoudsdeskundige vergt heel wat meer studie dan de installatiedeskundige.
Met name de open vragen zijn vaak een struikelblok, vergt redelijk wat "stampwerk" van NEN2654-1.
Natuurlijk altijd doen als de werkgever betaald, maar onderschat het niet.

J. Nieuwland
It moat al in goede sprekker wêze dy't it in swijer ferbetteret
J. Nieuwland
500+ berichten

Berichtdoor Mippie Esser op za 06 feb, 2010 19:33

Ik durf het bijna niet toe te geven, maar ik vond onderhoudsdeskundige de lastigste van de drie (onderhoudsdeskunidige / projecteringsdeskundige brand / projecteringsdeskundige ontruiming) die ik gehaald heb :oops: .
Maar als je de kans krijgt, moet je hem zeker aannemen. Zoals Emiel al zei, elke opleiding is een + op je CV. :H:
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.....
Mippie Esser
120+ berichten

Berichtdoor R van Barneveld op vr 19 feb, 2010 22:03

Ik ben onlangs geslaagd voor OD, ik kan je het zeker aanraden als je de mogelijkheid krijgt, alleen onderschat het niet het is niet te vergelijken met installatie deskundige!!!
Ivm slechte weer en veel file was het exame deel meerkeuze verplaatst naar het einde van dag ipv het begin van de dag, wat mij direct opviel dat het veel drukker was in de hal voor de deur dan de meerkeuze en het projectopdracht.
Gezien het feit dat de meerkeuze bij voorbaat een makkie lijkt kom je van een koude kermis thuis in vergelijking met installatie deskundige, ik vermoed dat de vele mensen voor dit onderdeel ook een groot deel her examens zijn geweest dus onderschat het niet en ga optijd met je neus in je Syllabus, Normen en besluiten en blijf logisch denken en dan komt allemaal in orde......

Sucses!!!
R van Barneveld
Nieuwlid

Re: De cursus Onderhoudsdeskundige BMI

Berichtdoor Henk van Buuren op zo 13 feb, 2011 21:31

Johan,

Zie installtiedeskundige als eerste stap in de richting van hetgeen je wilt behalen.
Boven aangekomen zie je veel meer dan daar waar je begonnen bent.
We zitten echt te springen om vakgenoten die datgene kunnen vertellen, wat je kan behalen door het gewoon te doen.
Doen dus en ....succes. Je moet er in geloven en jezelf verplichten de voorgestelde eis te behalen. Het kost veel tijd maar het is de moeite waard.
met vriendelijke groet,

Henk van Buuren
Projecteringsdeskundige Brandmeldinstallaties
Henk van Buuren
120+ berichten

Berichtdoor J Vos op vr 25 maart, 2011 21:13

Help,
Ik heb het diploma onderhoudsdeskundige voor twee derde binnen, alleen de case lukt mij maar niet, reeds twee maal opgeweest.
Wie kan mij hierbij helpen, gewoon als ik met vragen zit. Ik zou er enorm mee geholpen zijn.
Het zijn vragen die ik op het examen heb gehad.
groeten,
Johan
J Vos
Nieuwlid

Berichtdoor J. Nieuwland op ma 28 maart, 2011 13:18

J Vos schreef:Help,
Ik heb het diploma onderhoudsdeskundige voor twee derde binnen, alleen de case lukt mij maar niet, reeds twee maal opgeweest.
Wie kan mij hierbij helpen, gewoon als ik met vragen zit. Ik zou er enorm mee geholpen zijn.
Het zijn vragen die ik op het examen heb gehad.
groeten,
Johan

Stel je vragen op dit forum. Ik ga er vanuit dat je antwoord op je vragen krijgt. Er zijn onder de forumleden voldoende gediplomeerde onderhoudsdeskundigen.

J. Nieuwland
It moat al in goede sprekker wêze dy't it in swijer ferbetteret
J. Nieuwland
500+ berichten

Berichtdoor Danny Vlendre op za 28 mei, 2011 9:06

Ik zelf heb het andersom gedaan (kwam gewoon zo uit), eerst OD en recentelijk installatiedeskundige. Mijn ervaring; alles wat je tegenkomt bij ID kom je ook tegen bij OD dus je hebt al een voorsprong. OD is echter een stuk uitgebreider en ja, pittiger.
Mijn tip; begin al vanaf dag één dat je aan de cursus begint met leren, het is veel informatie en de open vragen en de case die je op examen krijgt eisen dat je die informatie kunt dromen.

Maar ga er in elk geval wél voor, het is een grote pre op je CV....
Danny Vlendre
Nieuwlid

Berichtdoor Richard Visser op za 28 mei, 2011 12:31

Goeie tip, veel mensen vergissen zich in de kennis die van je gevraagd wordt. Vanaf dag één leren. Je zou de tip kunnen aanvullen met dat men naast de lesboeken ook de NEN2535 en de NEN2654-1 want tenslotte daar staat wat je dient te weten.
ID en OD overlappen elkaar wel, maar je zal bij ID weinig horen over onderhoud.
Richard Visser
120+ berichten

Volgende

Keer terug naar De Koffiehoek