VVB-Inspectieschemas niet langer geaccepteerd

Discussies over algemene wetgeving of uitspraken

Berichtdoor Jos Jalving op ma 03 jan, 2011 22:23

Per 1 januari 2011 worden de VVB-inspectieschemas van het CCV niet langer door de Raad van Accreditatie (RvA) geaccepteerd. Daarnaast zijn de vervangende ontwerp-inspectieschema’s van het CCV nog niet door de RvA geaccepteerd. Waardoor er per 1 januari 2011 geen certificering (meer) kan plaats vinden op basis van deze inspectieschema’s. Met het vervallen van de accreditatie van de VVB-inspectieschema’s ontstaat er een situatie waarbij iedere inspectie-instelling zijn eigen inspectie methode opnieuw dient vast te leggen, waardoor er ruimte ontstaat voor marktwerking.

Door het vervallen van de accreditatie van de VVB-inspectieschema’s zullen verwijzingen naar deze schema’s in vele PvE’s, UPD’s, BdB’s en inspectie-plannen verwijderd dienen te worden!
Jos Jalving
Nieuwlid

Re: VVB-Inspectieschemas niet langer geaccepteerd

Berichtdoor Hans de Jong op di 04 jan, 2011 10:02

Misschien rare vraag, vanwaar die wijsheid?
Onderstaande achterhaal ik via de site van RvA "**) De VVB-09 wordt beheerd en uitgegeven door het CCV. Het wordt aangegeven als “eigen methode” omdat het nog niet als branchedocument geaccepteerd is door de RvA."
Volgens mij wordt het zo toch geaccepteerd. Ohja dit heb ik uit de scope gehaald van veritas op de site van de RvA.
Hans de Jong
60+ berichten

Berichtdoor Jos Jalving op di 04 jan, 2011 10:20

Deze wijsheid heb ik vanuit zeer betrouwbare bronnen! Voor bevestiging kun je contact opnemen met de RvA.
Jos Jalving
Nieuwlid

Berichtdoor Christiaan van de Geer op wo 12 jan, 2011 20:43

Goede avond,

Ik heb vandaag vernomen dat de huidige VVB-Inspectieschemas tot nader bericht weer door de RvA worden geaccepteerd.

Chris(tiaan)
Christiaan van de Geer
30+ berichten

Berichtdoor Jos Jalving op do 13 jan, 2011 11:02

Hoi Christiaan,

Ik weet niet waar jij jou informatie vandaan haalt, maar na een telefoontje naar de RvA blijkt dat de VVB-Inspectieschema's per 1 januari 2011 defintief niet meer worden geaccepteerd!
Jos Jalving
Nieuwlid

Berichtdoor Christiaan van de Geer op do 13 jan, 2011 22:37

Ha Jos,

Deze informatie komt van een inspectie-instelling. Ik heb me laten vertellen dat er van de week overleg met RvA is geweest en dat het (tijdelijk) is teruggedraaid.

Mocht het waar zijn (wat ik zeker niet in twijfel trek), dan zou het toch wereldkundig moeten worden gemaakt?

Christiaan
Een feit is objectief als het onafhankelijk is van de mening van mensen, als er geen interpretatie bij nodig is.
Christiaan van de Geer
30+ berichten

Keer terug naar Jurisprudentie en wetgeving