Richard Visser schreef:Theoretisch heeft Jasper gelijk, je hoeft inderdaad geen ISO 9001 te hebben, maar wel een kwaliteitsborgsysteem.
Wat betreft de diploma's, als je installatiebedrijf wilt worden vindik dat je projecteringsdeskundige moet halen. Dit is geen vereiste vanuit de regeling van 2002, maar installatiedeskundige is wel erg minimaal.
We moeten eens stoppen met dat "ik vindt".
Er is een overheidsinstelling in Nederland waar je zaken die je vind kunt achterlaten voor de rechtmatige eigenaar.
In deze branche werken we op basis van wet- en regelgeving. Niets meer en niets minder. En dat bedoel ik letterlijk.
Meer is leuk maar niet noodzakelijk als uitgangspunt.
Volkomen terecht wordt aangemerkt dat de info voor de bedrijfserkenning die je zoekt in de Regeling Brandmeldinstallaties 2002 staat.
Let daarbij ook op de nieuwe regeling die in de maak is. Daarin vervalt de erkenning voor onderhoudsbedrijven en is het onderhoud een exclusieve aangelegenheid van de branddetectiebedrijven.
Persoonlijk ben ik van mening dat iemand die zich stoort aan het kwaliteitsniveau van een aantal bedrijven, en zelf beschikt over goede papieren om een bedrijf te kunnen starten, over de juiste mentaliteit beschikt.
Inderdaad lopen er heel veel cowboys rond en deze instelling van de vraagsteller is dan ook verfrissend en verdient niet de behandeling die hij nu krijgt van een van de commentatoren.
Wat mij betreft, ga er voor. Bedenk echter wel van te voren wat de bedrijfsrisico's zijn die je gaat lopen.
Zeker als je een gezin achter je hebt staan moet je verdomt goed weten waar je aan begint.
Veel succes.