NSA in BC?

Hier kun je alle vragen over de gelijkwaardigheid en Fie safety engineering stellen

NSA in BC?

Berichtdoor C V op do 12 mei, 2011 14:31

Goedemiddag,

in een bestaand gebouw, bouwjaar 2004, is een NSA toegepast in een ruimte <50m2. In deze ruimte is tevens de dieseltank geplaatst met een inhoud van 1200 liter.

Op basis van het vloeroppervlak hoeft de NSA niet in een los BC.
Maar valt de dieselopslag onder de oude "bij ministeriƫle regeling aangegeven brandbare ..." lijst? En moet deze ruimte daarom in een BC liggen?

Verder ben ik me ervan bewust dat de tank van 1200 liter de grenswaarde wordt overschreden. Is het toegestaan om deze af te tanken tot een inhoud van 1000 liter?
C V
Nieuwlid

Re: NSA in BC?

Berichtdoor duiveltje op zo 15 mei, 2011 0:10

Wellicht dat het volgende vreemd over komt, maar deze 1200 l diesel valt niet onder:
- de ministriƫle regeling
- milieuwetgeving
- ADR-classificering, of iets anders
De diesel wordt namelijk niet opgeslagen, maar bevindt zich in de tank van de verbrandingsmotor. Deze tank maakt vervolgens deel uit van de verbrandingsmotor en moet als zodanig zijn beoordeeld op veiligheid bij het ontwerp van de motor. Eventueel aanvullend aan te brengen veiligheidsvoorzieningen moeten dan ook zijn vermeld in de installatievoorschriften van de NSA.

Kleine vergelijking: Als ik een 600 l-tank op een aanhanger vervoer, ben ik ADR-plichtig, moet geschoold zijn, vergunningen aanvragen, borden voeren, enz., enz. Kijk ik vervolgens naar vrachtwagens voor internationaal transport of landbouwvoertuigen, kan er maar zo een 2.000 l tank op zitten.
duiveltje
240+ berichten

Keer terug naar Gelijkwaardigheid algemeen