Het is nogal een uitgebreid verhaal, maar hoop dat iemand van jullie mij verder kan helpen.
Naar aanleiding van een geschil met mijn huisbaas vraag ik mij het volgende af:
Ik woon in een studentenhuis (bovenwoning) met 7 personen. Beneden zit de winkel (primera), die eigendom is van mijn huisbaas. Aangezien deze winkel een alarm ed heeft en hij geen andere ruimte heeft om leveranciers spullen te laten bezorgen worden deze spullen (mn kratten gevuld met tijdschriften en kranten) elke ochtend bij ons in de hal geplaatst.
Hier zijn wij absoluut niet blij mee. Buiten het feit dat leveranciers dus een sleutel hebben van ons huis en deze zonder toestemming van ons betreden, zitten wij ook met het punt van brandveiligheid.
Het probleem is dat onze hal slechts ongeveer 1 meter breed is en vaak dermate vol gebouwd wordt dat er meestal nog maar een doorgang van ongeveer 40-50 cm over blijft. Niet echt ideaal om nog langs te komen dus. Soms is de overgebleven ruimte nog kleiner. Wij willen om verschillende redenen dat dit verandert, maar nu vraag ik mij af in hoeverre dit tegen de wettelijke voorschriften van brandweer is en hoe wij het zouden moeten spelen als mijn huurbaas niet aan ons verzoek tegemoed zou willen komen om de spullen toch elders onder te brengen: moeten wij de politie of brandweer inschakelen en hoe dan verder? Is het wettelijk verboden dat hij zijn spullen daar plaatst?
Alvast bedankt voor de reactie.