transparantverlichting/vluchtweg aanduiding

Hier kun je alle vragen over het gebruik, de gebruiksvergunning en de gebruiksbesluit stellen

transparantverlichting/vluchtweg aanduiding

Berichtdoor Arjen op do 19 nov, 2009 11:25

Er staat in de NEN-EN 1838 dat het in Nederland het "gebruikelijk" is dat vluchtwegaanduiding permanent uitgevoerd wordt en dus 24 uur per dag brandt.

Waar kan ik vinden dat vluchtweg aanduiding permanent moet branden?
Als het gebruikelijk in Nederland is, begrijp ik dan goed dat je niet mag eisen dat hij brandt?
Tijd is de prijs van zorgvuldigheid
Arjen
Nieuwlid

Re: transparantverlichting/vluchtweg aanduiding

Berichtdoor Joachim Bolte op do 19 nov, 2009 12:58

Waar (in welk artikel) staat dat, en is dat artikel door de regelgeving aangestuurd...

niet de hele NEN-EN 1838 is namelijk wettelijk verplicht gesteld. Ik kan me voorstellen dat er situaties zijn waarin het niet wenselijk is dat de verlichting constant op volle sterkte brandt. (theaters, bioscopen, slaapruimtes)
Joachim Bolte
Globale moderator

Re: transparantverlichting/vluchtweg aanduiding

Berichtdoor Arjen op do 19 nov, 2009 15:08

Joachim Bolte schreef:Waar (in welk artikel) staat dat, en is dat artikel door de regelgeving aangestuurd...

niet de hele NEN-EN 1838 is namelijk wettelijk verplicht gesteld. Ik kan me voorstellen dat er situaties zijn waarin het niet wenselijk is dat de verlichting constant op volle sterkte brandt. (theaters, bioscopen, slaapruimtes)

Ik zie inderdaad nu dat het niet geƫist is.:F:
Ze moeten op een waarneembare plaats hangen en na stroomuitval binnen 15 seconden aan de zichtbaareisen van NEN-EN 1838 voldoen..
Tijd is de prijs van zorgvuldigheid
Arjen
Nieuwlid

Keer terug naar Gebruik