Gebruiksbesluit Artikel 2.2.1 Brandmeldinstallaties en Artikel 2.3.6 ontruimingsinstallatie.
In deze artikelen en in de bijlage wordt aangegeven voor welke bouwwerken onder welke voorwaarden een installatie wordt vereist. Een industriegebouw met een oppervlakte van meer dan 1000 m2 moet worden voorzien van een niet-automatische brandmeldinstallatie en een ontruimingsinstallatie, maar hoe regel ik het volgende:
Een industriegebouw (bedrijfsverzamelgebouw), één bouwlaag, 2000 m2 opgedeeld in twee BC van elk 1000 m2. In elk BC bevinden zich 6 units die worden verhuurd. Voor het totale gebouw zou conform het gebruiksbesluit een niet- automatische brandmeldinstallatie met ontruimingsinstallatie nodig zijn. Mijn vraag is: moet ik nu kijken naar het oppervlakte van het totale bouwwerk of per gebruiksfunctie. Elke gebruiksfunctie in kleider dan 1000 m2 maar bij elkaar opgeteld zijn ze 2000 M2. Indien het gehele bouwwerk wordt bedoeld, waar plaats ik de centrale en wie is hiervoor verantwoordelijk.