door duiveltje op do 01 jul, 2010 11:25
Als je eerst par 2.4 van de algemene toelichting op het bouwbesluit leest, en je hebt het verhaal van de sporthal begrepen, kijk dan eens met de ogen van Joachim naar de twee onderstaande twee definities. Volgens mij volkomen helder. De opmerking van de koevoet aan een touwtje moet je uiteraard niet al te serieus opvatten, evenmin als iemand die is opgeleid om voeten te wassen, door een korte instructie als volwaardig brandweerman te beschouwen. En een deur die van buitenaf op slot gaat, zonder dat ik deze van binnenuit kan worden geopend; hieruit spreekt voor mij toch enige vorm van dwangmatigheid. Alleen het feit dat de personen niet aan slangetjes hangen, sluit niet uit dat het om een zorgfunctie gaat.
Celfunctie
Een celfunctie kan bijvoorbeeld een gevangenis- of een politiecel zijn maar ook een kamer in een tehuis voor dwangmatige verpleging.
Gezondheidszorgfunctie
Hierbij gaat het bijvoorbeeld om ruimten voor de behandeling of verpleging van patiƫnten in een ziekenhuis, een verzorgingstehuis, een psychiatrische inrichting, een medisch centrum, een polikliniek en een praktijkruimte voor een huisarts, fysiotherapeut of tandarts. Verder dient te worden opgemerkt dat een verpleeghuis, vanwege het feit dat de bewoners er over het algemeen permanent verblijven, naast de gezondheidszorgfunctie, tevens een woonfunctie omvat.