Is het mogelijk om een opstap voor een nooduitgang te realiseren ?
We willen n.l. een groot dans-podium plaatsen voor de nooduitgang ,
De hoogte van de deur is nu 2.50m wordt dan 2.30m

P van Dijk schreef:Indien deze opstap niet hoger is dan 21 cm kan dat volgens mij geen probleem zijn.
Alleen moet je wel in de gaten houden dat deze nooduitgang goed te bereiken is, indien deze aansluit op een verkeersroute kan je daar niet zomaar een podium (en dus een verblijfsgebied) tegenaan bouwen.
De mogelijkheid voor het plaatsen van het podium op die plaats hangt dus van een aantal zaken meer af.

Guust schreef:P van Dijk schreef:Indien deze opstap niet hoger is dan 21 cm kan dat volgens mij geen probleem zijn.
Alleen moet je wel in de gaten houden dat deze nooduitgang goed te bereiken is, indien deze aansluit op een verkeersroute kan je daar niet zomaar een podium (en dus een verblijfsgebied) tegenaan bouwen.
De mogelijkheid voor het plaatsen van het podium op die plaats hangt dus van een aantal zaken meer af.
Een opstap bij een nooduitgang van 21 cm zou ik niet toestaan.
De eerste mensen die vluchten zullen de opstap wel zien en eroverheen stappen maar de mensen daarachter struikelen vast en zeker.
Een Hellingbaan van 1 : 12 voor de nooduitgang

Bas Fries schreef:Is het mogelijk om een opstap voor een nooduitgang te realiseren ?
We willen n.l. een groot dans-podium plaatsen voor de nooduitgang ,
De hoogte van de deur is nu 2.50m wordt dan 2.30m

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast