Lengte vluchtroutes

Hier kun je alle vragen over het gebruik, de gebruiksvergunning en de gebruiksbesluit stellen

Lengte vluchtroutes

Berichtdoor Roel van der Aa op do 12 nov, 2009 14:58

Momenteel zijn wij met onze afstudeergroep bezig met het brandcompartimenteren van Opera Oslo een prijsvraag ontwerp van Dok Architecten. Nu zit ik met het volgende probleem:

De afstand van mijn vluchtroute is langer dan 40 meter mag ik een scheidings deur in de gang toepassen om hem te verkleinen? En daar achter weer opnieuw tot 30 meter tellen?

Met vriendelijke groet,

Roel van der Aa
Student Saxion Hogescholen te Enschede
109243@student.saxion.nl
www.detfem.nl
Roel van der Aa
Nieuwlid

Re: Lengte vluchtroutes

Berichtdoor johan op vr 13 nov, 2009 16:27

Roel, ik zal je proberen een klein aanzetje te geven want zonder een totaalbeeld is het erg moeilijk om je vraag te beantwoorden.

In beginsel is een brandcompartiment ook een rookcompartiment maar de grote van een rookcompartiment wordt bepaald door onder andere de loopafstand. (art. 2.136 van het BB)
Eenmaal het de rookkompartimenten bepaald moet ik nog toetsen aan artikel 2.156 van het BB.
johan
240+ berichten

Re: Lengte vluchtroutes

Berichtdoor Joachim Bolte op ma 16 nov, 2009 9:49

Wat niet wil zeggen dat er in een brandcompartiment niet meerdere rookcompartimenten kunnen liggen. Dat is eigenlijk wat je wilt bereiken door het plaatsen van rookwerende scheidingen (en deuren), een verder indeling in RC's.

Let er dus wel op dat het niet ophoudt met het plaatsen van een deur, maar de hele 'schil' van het RC moet een bepaalde rookwerendheid hebben.
Joachim Bolte
Globale moderator

Keer terug naar Gebruik