Maakt denk ik nogal uit of je in de buurt van een luchthaven zit.
Weet niet of die er erg blij mee zijn.
Ik geloof dat er iets in de luchtvaartwet (of zoiets) iets staat over de maximale hoogte van objecten.
Door de warme lucht stijgt de ballon op. Het matje blijft ongeveer 8 minuten branden.
Hierdoor zal het ding niet superhoog stijgen. Maar bij droogte zou ik er wel problemen mee hebben (al vergeet men je minder snel bij een lekkere bosbrand).
Weet je nog, toen we Henk hebben begraven? Ja dat was een forse bosbrand hé!tja niet elke biertank wordt met een pijl omhooggeschoten (en kom soms als kikker terug bij raggel)
Even snel bedacht:
boven windkracht 3 niet toegestaan
bij droogteklasse ?? niet toegestaan
niet toegestaan in de nabijheid van rieten daken, hooischuur, en andere makkelijk brandbare objecten (afstand moet ik nog even bedenken, denk aan 8 minuten stijgen = zonder wind a meter hoogte, met windkracht 3, is de afwijking b meter)
de oplater dient een klein blusmiddel beschikbaar te hebben. En bij het neerkomen van de "ballon" de rotzooi op te ruimen, en te controleren op brandverschijnselen. OP waarvan moet zo'n ding eigenlijk vergund worden? Volgens mij kun je alleen iets doen als het fout is gegaan (voorkomen is beter dan...)
Artikel 5 Toepassen van vuurwerk binnen een gebouw
Voor het afsteken van vuurwerk
in bouwwerken wordt veertien dagen van tevoren een overzicht bij burgemeester en wethouders ingediend, waaruit blijkt dat die activiteit op veilige wijze zal plaatsvinden.