gevolgen nav brand??

Hier kun je alle vragen over het gebruik, de gebruiksvergunning en de gebruiksbesluit stellen

gevolgen nav brand??

Berichtdoor jano op wo 15 jun, 2011 15:41

Nav een brand is een rijksmonument nagenoeg geheel afgebrand. In de afgegeven gebruiksvergunning (2004) stond (zie het cursieve gedeelte hieronder). Het gebruik is in de loop van de jaren niet gewijzigd er is alleen een nieuwe gebruiker / uitbater. Vraag wat kunnen de gevolgen zijn als de gebruiker de werkzaamheden (verven, verf afbranden) niet gemeldt heeft bij college van BenW bij bewuste gemeente?

Artikel 20 Werkzaamheden, niet behorend tot de normale bedrijfsuitoefening
1 Bij het verrichten of doen verrichten van onderhouds-, herstellings-, wijzigings- of sloopwerkzaamheden, waarbij stoffen als bedoeld in de Regeling Bouwbesluit materialen (1998), of gereedschappen worden gebruikt, waarvan het gebruik aanleiding kan geven tot het ontstaan van brand, moeten voldoende maatregelen zijn getroffen tegen het ontstaan van brand.
2 Voordat de in het voorgaande lid genoemde werkzaamheden verricht worden in, op of aan een bouwwerk of installatie van een bouwwerk dat vanwege zijn kunstwaarde, wetenschappelijk of maatschappelijk belang bijzondere bescherming behoeft tegen brandgevaar, dient dit door de rechthebbende van dat bouwwerk aan burgemeester en wethouders te worden gemeld.
jano
120+ berichten

Re: gevolgen nav brand??

Berichtdoor s vreeman op wo 15 jun, 2011 21:20

te laat om handhavend op te treden lijkt me.......

Tja, nalatigheid zou je kunnen verwijten maar of je daar het pand mee terugkrijgt vraag ik me af.
Wijsheid is:
- gezond verstand in een ongewone mate
- nuchter zijn en twijfelen
- weten wanneer je de perfectie moet vermijden

s vreeman
240+ berichten

Berichtdoor jano op do 16 jun, 2011 8:08

s vreeman schreef:te laat om handhavend op te treden lijkt me.......

Tja, nalatigheid zou je kunnen verwijten maar of je daar het pand mee terugkrijgt vraag ik me af.

Je krijgt het pand niet terug, dat is duidelijk. Maar hoe zit het juridisch? ivm nalatigheid en wat vindt een verzekeraar ervan??
jano
120+ berichten

Berichtdoor kruislijst op do 16 jun, 2011 19:57

ff Balkenende bellen, heeft vaker met dit bijltje gehakt.
de beste stuurlui staan aan wal
kruislijst
750+ berichten

Keer terug naar Gebruik