Beste lezer,
Op dit moment zijn we met school bezig met een risico inventarisatie voor 2 locaties van een stichting die bezig zijn met jongeren. Ik kan er niet uitkomen of er sprake is van een gebruiksvergunning, want de medewerkers zijn niet op de hoogte en met de organisatie verloopt het contact niet optimaal. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, met het vinden van de juiste informatie.
Pand 1: Hier verblijven 6 jongeren in een leeftijd van 17 tot 19 jaar. De jongeren krijgen hier gedurende 1 jaar zelfstandigheidstraining. Ze zijn niet gehandicapt of iets dergelijks. Overdag zijn er 1 a 2 medewerkers aanwezig, maar 's avonds niet. Het pand is van de stichting.
Pand 2: Hier verblijven 4 jongeren in een leeftijd van 9 tot 18 jaar. Het pand is van eigenaar zelf die werkt in opdracht van de stichting. De situatie van de jongeren is vergelijkbaar met dat van een pleeggezin, maar het was niet helemaal het zelfde. De ouders van deze kinderen konden niet meer voor de opvoeding zorgen. Er is altijd een medewerkster aanwezig.
Volgens het gebruiksbesluit is er een gebruiksvergunning nodig als er nachtverblijf wordt geboden aan 10 personen of meer, er staat ook dat de gemeente dit aantal personen kan aanpassen. Hoe kom ik er achter of er een gebruiksvergunning nodig is voor deze panden? Alvast Bedankt
Groetjes,
Mark