Gebruiksvergunning

Hier kun je alle vragen over het gebruik, de gebruiksvergunning en de gebruiksbesluit stellen

Gebruiksvergunning

Berichtdoor Jeff de Groot op do 09 jun, 2011 7:19

Beste collega's,

Wie kan mij helpen met de volgende casus?

Ik heb een verbouwing van een school. Op dit moment staan er 4 noodlokalen. De noodlokalen worden aangepast aan definiteve bouw.
Voor de aanpassing wordt een bouwvergunning afgegeven.
Hoe zit het met de gebruiksvergunning. In het kader van de WABO vraagt men gelijktijdig ook een nieuwe gebruiksvergunning aan. Op dit moment heeft de school al een gebruiksvergunning op basis van de bouwverordening.

Hoe kan ik de nieuwe gebruiksvergunning gaan afgeven? Kan ik de oude vergunning gaan aanpassen of moet ik een nieuwe vergunning op basis van de wabo opstellen ( en dan leges berekenen)?
Jeff de Groot
Nieuwlid

Re: Gebruiksvergunning

Berichtdoor Bastiaan van den Broek op do 09 jun, 2011 9:32

het is toch zo dat de omgevingsvergunning "brandveilig gebruik" en de omgevngsvergunning "bouwen" niet perse gekoppeld hoeven te zijn? Ze mogen ook los aangevraagd worden, echter mag het gebouw dan wel gebouwd worden maar niet in gebruik genomen worden als de vergunning brandveilig gebruik niet is verleend.

In dat geval is het dan ook niet mogelijk om de bestaande gebruiksvergunning aan te passen?
Bastiaan van den Broek
30+ berichten

Berichtdoor AB op do 09 jun, 2011 11:24

@Jeff

Ik breng altijd alleen maar leges over de oppervlakte van de uitbreiding in rekening. De gebruiker heeft immers al betaald voor het in behandeling nemen de aanvraag en de bestaande oppervlakte.
AB
120+ berichten

Berichtdoor jdv80 op do 09 jun, 2011 14:34

gemeenten zien graag dat je de omgevingsvergunning voor alle onderdelen gelijktijdig aanvraagt.
jdv80
20+ berichten

Keer terug naar Gebruik