Ik heb de volgende vraag. Weet alleen niet of dit het goede topic is.
Een supermarkt met een vloeroppervlak van 1300m2. Bouwvergunning komt uit 1999. De supermarkt heeft 2 bouwlagen waarvan een kantoor en kantine op de 1e verdieping. Het pand heeft geen installatie. Volgens het Gebruiksbesluit moet er een niet-automatische brandmeldinstallatie in. Dus tijdens een controle aangegeven dat er een installatie in moet. De opdrachtgever komt nu met het verweer dat het winkeloppervlak 970m2 (winkelfunctie) en het magazijn (+/-250m2) een overige gebruiksfunctie is. Dus de winkelfunctie komt onder de 1000m2 en is een bmi dus niet noodzakelijk. Er loopt een vluchtroute vanuit de winkel door het magazijn (tevens personeelsingang) en ook het kantoor en kantine moeten via het magazijn worden bereikt. In het aanvraagformulier staat winkelgebouw aangegeven en geen andere functie. In de bouwvergunning staat geen gebruiksfunctie aangegeven. Mijn inziens is het magazijn onderdeel van een winkel en past overige gebruiksfunctie niet bij een magazijn voor een supermarkt.
Hoe denken jullie hierover??
Hassebassie

. Toch zou ik heel goed kunnen leven met een industriefunctie voor het magazijn, maar niet een overige gebruiksfunctie.

, de randvoorwaarden uit de tabel van het Gebruiksbesluit moeten per functie apart beoordeeld worden. (hierover zijn meerdere topics gewijd)