Freddy schreef:Dus voor de aanvraag van een gebruiksvergunning van een 'eenvoudig' basisschooltje ben je een half jaar verder? Dit is wel heel erg lang. Is het ook mogelijk om dit te verkorten?
Freddy schreef:Dus voor de aanvraag van een gebruiksvergunning van een 'eenvoudig' basisschooltje ben je een half jaar verder? Dit is wel heel erg lang. Is het ook mogelijk om dit te verkorten?

Sam schreef:Freddy schreef:Wanneer na je aanvraag 'omgevingsvergunning deel brandveilig gebruik' (is dit zo goed geformuleerd eigenlijk?) kan je het gebouw gebruiken?
Uitgaande van een 'korte' procedure, zonder extra 6 wk, en zonder tijd voor aanvullingen, ga ik uit van 8 weken.
Klopt dit, of moet je ook nog wachten op het einde van de bezwaarprocedureperiode van 6 weken, welken volgt op de reguliere procedure?
Een omgevingsvergunning voor brandveilig gebruiken valt onder de uitgebreide procedure, waarvoor een termijn van 26 weken, of na verdaging 32 weken, geldt.
Mijns inziens verandert er niets aan de bezwaarprocedure. Na vergunningverlening mag je bouwen/gebruiken, maar de eerste 6 weken wel op eigen risico (alhoewel ik me afvraag wat het risico is bij het tijdens de bezwaarprocedure gebruiken van de afgegeven vergunning).

Brand Prevent schreef:De termijn van 26 weken is een maximum volgens mij, dus als het sneller kan, kan het sneller. Wat mij betreft kan het binnen één dag. Als het pand brandveilig is en gebruikt wordt is het een administratieve handeling die zo gebeurt is.

Nikee schreef:Brand Prevent schreef:De termijn van 26 weken is een maximum volgens mij, dus als het sneller kan, kan het sneller. Wat mij betreft kan het binnen één dag. Als het pand brandveilig is en gebruikt wordt is het een administratieve handeling die zo gebeurt is.
Dat is dus niet zo, omdat er een ontwerpbeschikking opgesteld en ter inzage gelegd moet worden.

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast