Artikel 2.8 Mobiele radiocommunicatie

Hier kun je alle vragen over het gebruik, de gebruiksvergunning en de gebruiksbesluit stellen

Artikel 2.8 Mobiele radiocommunicatie

Berichtdoor A Verhoeven op vr 02 okt, 2009 8:08

Kan ik in een bestaand gebouw een voorzienning afdwingen bij de eigenaar van het gebouw om de C2000 dekking in het gebouw te garanderen.
In de bouwvergunning is dit niet opgenomen en het gebouw is meldingsplichtig
A Verhoeven
Nieuwlid

Re: Artikel 2.8 Mobiele radiocommunicatie

Berichtdoor kruislijst op vr 02 okt, 2009 9:28

Dekking C2000 :H: :H:

Lastig om gezien de huidige commotie de "schuld" bij de gebouweigenaar neer te leggen.
de beste stuurlui staan aan wal
kruislijst
750+ berichten

Berichtdoor Palmpie op vr 02 okt, 2009 10:16

A Verhoeven schreef:Kan ik in een bestaand gebouw een voorzienning afdwingen bij de eigenaar van het gebouw om de C2000 dekking in het gebouw te garanderen.
In de bouwvergunning is dit niet opgenomen en het gebouw is meldingsplichtig

Elke veiligheidsregio heeft iemand in dienst (vaak bij de meldkamer) die zich bezig houd met SCL's. Misschien moet je daar eens informeren wat het beleid is in je regio. :wink:
Palmpie
1000+ berichten

Berichtdoor Ruud van Liempd op vr 02 okt, 2009 11:50

wat vinden jullie van het volgende?;
communicatie tussen manschappen en bevelvoerders met de ouderwetse analoge portofoons
communicatie tussen bevelvoerder en AC met C2000 porto

Bij elke kelder moet je nu schakelen naar DMO. De meerwaarde van de C2000 porto is dan weg. De analoge portofoons zijn ook nog eens flink goedkoper dan de C2000 porto's.
Ruud van Liempd
120+ berichten

Berichtdoor Palmpie op vr 02 okt, 2009 12:14

Ruud van Liempd schreef:wat vinden jullie van het volgende?;
communicatie tussen manschappen en bevelvoerders met de ouderwetse analoge portofoons
communicatie tussen bevelvoerder en AC met C2000 porto

Bij elke kelder moet je nu schakelen naar DMO. De meerwaarde van de C2000 porto is dan weg. De analoge portofoons zijn ook nog eens flink goedkoper dan de C2000 porto's.

en hoe dan omgaan met de functionaliteit 'noodoproep'? :roll:
Palmpie
1000+ berichten

Berichtdoor --kruisje-- op za 03 okt, 2009 11:55

en hoe dan omgaan met de functionaliteit 'noodoproep'?

Is een speeltje voor de polite, geen brandweer functie. Volgens mij werkt die functie niet eens op brandweer manschappen porto. (of intussen wel?).
Brand: Een door verbranding veroorzaakt en met vlammen gepaard gaand vuur buiten een haard, dat in staat is zich uit eigen kracht voort te planten.
--kruisje--
500+ berichten

Berichtdoor Palmpie op za 03 okt, 2009 13:01

--kruisje-- schreef:
en hoe dan omgaan met de functionaliteit 'noodoproep'?

Is een speeltje voor de polite, geen brandweer functie. Volgens mij werkt die functie niet eens op brandweer manschappen porto. (of intussen wel?).

Misschien moet je je daarin eens verdiepen :wink: Het werkt soms te goed... :evil: Het nevengevolg van de noodknop is dat al het gespreksverkeer op een gespreksgroep komt stil te liggen en dat er een 1:1 verbinding komt met de meldkamer waarbij anderen alleen kunnen luisteren. Per ongeluk de noodknop indrukken heeft dus aardig wat stress op de meldkamer... :wink:

Er zit geen verschil tussen politie, brandweer en ambulance. Allemaal hebben ze dezelfde functionaliteit. Alleen zal als de porto op DMO staat en niet op TMO het niet gaan werken. Vandaar dat veel korpsen toch op TMO werken.

Als je een SCL hebt werk je per definitie op TMO. Dus korpsen bij korpsen die op DMO werken of terug gegaan zijn naar analoog heeft een SCL helemaal geen toegevoegde waarde.
Palmpie
1000+ berichten

Berichtdoor Louis van Wijk op za 03 okt, 2009 19:17

Op DMO werkt de noodoproep ook gewoon hoor.
Alleen blijft de oproep dan binnen je DMO-gespreksgroep (meestal je TS-bemanning dus)

Denk dat de vraagsteller de toelichting bij artikel 2.8 even goed moet lezen. Lijkt mij dat je niet zo maar 1-2-3 even dit kunt eisen.
Firefighters: We walk where the devil dances.
Louis van Wijk
Globale moderator

Berichtdoor Louis van Wijk op za 03 okt, 2009 19:20

Ruud van Liempd schreef:Bij elke kelder moet je nu schakelen naar DMO. De meerwaarde van de C2000 porto is dan weg. De analoge portofoons zijn ook nog eens flink goedkoper dan de C2000 porto's.

Hoezo schakelen??
Ik heb een TMO-porto bij me voor contact met de AC.
En een DMO-port voor contact binnen de ploeg. Alle ploegleden hebben een DMO-porto.
Zou alleen handig zijn als ik die TS eens als repeater kon gebruiken. Denk dat mijn contact dan stukken beter wordt.
:BRAND: :BRAND: :BRAND:
Firefighters: We walk where the devil dances.
Louis van Wijk
Globale moderator

Berichtdoor Ruud van Liempd op ma 05 okt, 2009 11:28

Louis van Wijk schreef:
Ruud van Liempd schreef:Bij elke kelder moet je nu schakelen naar DMO. De meerwaarde van de C2000 porto is dan weg. De analoge portofoons zijn ook nog eens flink goedkoper dan de C2000 porto's.

Hoezo schakelen??
Ik heb een TMO-porto bij me voor contact met de AC.
En een DMO-port voor contact binnen de ploeg. Alle ploegleden hebben een DMO-porto.
Zou alleen handig zijn als ik die TS eens als repeater kon gebruiken. Denk dat mijn contact dan stukken beter wordt.
:BRAND: :BRAND: :BRAND:

standaard staan bij ons alle porto's op TMO. Voor zover ik het weet is dit vanwege de noodknop (die werkt idd ook gewoon bij de brandweer).

Zijn de porto's van de manschappen bij jullie wel C2000 porto's?
Ruud van Liempd
120+ berichten

Volgende

Keer terug naar Gebruik