Ik heb een museum waar op de begane grond (195 m2) en eerste verdieping (90m2) expositieruimte is en op de tweede verdieping (90m2) kantoren. Vanuit de 2e verd. heb je 1 vluchtweg naar de 1e verd.
Op de 1e verd. ga je met de trap naar de begane grond waar je 2 kanten op kunt. Op de 1e verdieping is ook nog wel een nooduitgang maar die komt uit op een kooiladder.
Voor dit pand wil ik bepalen hoeveel personen er maximaal gelijktijdig in mogen.
Nu mijn vragen:
- Het is dan wel een oud gebouw maar eigenlijk wil ik die kooiladder niet 'erkennen' als vluchtroute. Hoe gaan jullie hier doorgaans mee om?
- Uitgaande van het slechtste scenario (ben uitgegaan van 90 personen/meter deurbreedte en heb 20 cm van de trapbreedte af gehaald ivm de werkelijk effectieve vluchtbreedte) mogen op de begane grond circa 240 personen aanwezig zijn (zonder indeling en/of aanwezig inventaris) en op de 1e verdieping circa 60. Op de 2e verdieping mogen wanneer je kijkt naar de effectieve breedte van de trap/gang/deur max. 45 personen aanwezig zijn.
Nu twijfel ik of die 60 pers. vd 1e verd. tevens het maximum is voor beide verdiepingen of dat je op de verdiepingen 60 + 45 = 105 personen mag hebben.
Beetje uitgebreid verhaal, maar hopelijk wel duidelijk.
Wie o wie kan mij helpen?