Henry Temmermans schreef:Een GTV mag (NOOIT) op dezelfde 220Vac eindgroep als de BMC, de BMC dient op een eigen 220Vac eindgroep te zitten en daar mag verder niets anders op zitten. De GTV mag verder op een willekeurige 220Vac behalve die van de BMC dus.
Bij een inspectie wordt het systeem hierop afgekeurd.
Henry

Mippie Esser schreef:In mijn optiek is een GTV te beschouwen als een energievoorziening die tot het brandmeldsysteem behoort.
Mippie Esser schreef:Als je zo redeneert, mag de alarmoverdrager ook niet op dezelfde 230V eindgroep zitten. Gaat aardig wat nee conclusies geven dan.

Jeffrey N schreef:Mippie Esser schreef:In mijn optiek is een GTV te beschouwen als een energievoorziening die tot het brandmeldsysteem behoort.
Een GTV is een (automatische) brandbeveiligingsinstallatie, en dus geen onderdeel van de brandmeldinstallatie. Een GTV mag dus niet op dezelfde eindgroep zitten als de BMC.
Precies het wordt soms nog gedoogd en omdat inspectiebureau's strenger worden doen wij vanaf dit jaar (2011) bij nieuwe installatie's op een andere 220Vac eindgroep en dus niet meer bij de BMC op.Mippie Esser schreef:Als je zo redeneert, mag de alarmoverdrager ook niet op dezelfde 230V eindgroep zitten. Gaat aardig wat nee conclusies geven dan.
Dat zijn van die dingen die gedoogd worden. Zie ook mijn eerder geopende topic over de voeding van een sleutelkluis. Het wordt altijd vanaf de BMC gevoed, maar strict gezien mag het niet.

Keer terug naar Brandmeldinstallatie en Ontruimingsinstallatie
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten