A.u.b. to the point blijven of heldere punten aandragen.
Naar mijn mening is het gedoe dat de brandweer oproept over doormeldingen e.d. iets waarmee ze zichzelf in de voet schieten.
Want wat is het geval. Iedere verscherping van standpunten zal betekenen dat er minder werk is voor de brandweer.
Nu zal voor de actieve dienst (uitruk) meer ruimte komen om hun werk te doen maar voor bv centralisten betekend het juist minder werk. En dat zou kunnen betekenen minder personeel. Ik denk ook dat het daarom gaat. Bezuinigen. Iets waar de gemiddelde centralist waarschijnlijk niet over nagedacht zal hebben. Ja totdat een collega afscheid komt nemen.
Gemeentes doen hier trouwens braaf aan mee. Er zijn steeds meer gemeentes die brieven sturen naar aangesloten bedrijven dat ze conform het gebruiksbesluit afgesloten worden van de meldkamer. Weer minder werk dus voor de meldkamers.
Ik heb al meegemaakt dat bij meldkamers waar dit speelde (personeelsinkrimping) centralisten het plotseling "enorm" druk hadden.

noot: onverkort geldt dat de industrie moet zorgen voor betrouwbare brandmeldsystemen.