J. Nieuwland schreef:NEN2535:2009 meldt tevens dat er moet worden voldaan aan het artikel mbt afstand wand, obstakels enz. Dus 0,5m van de muur.
J. Nieuwland schreef:Bij het woord rookvangkap, denk ik niet aan een vlakke plaat. Ik zou denken aan een plaat (aluminium, niet te zwaar, makkelijk te bewerken, roest niet en dus geen verdere behandeling nodig) met voldoende oppervlakte volgen NEN2535, afstand tot wand (0,5m), voldoende ruimte onder de melder, neerstaande randen om de rook te kunnen "vangen", gevoelsmatig 10-15 cm.
J. Nieuwland
duiveltje schreef:Dus bijvoorbeeld een wasmachinelekbak van de bouwmarkt zou de goede vorm en afmeting hebben?

duiveltje schreef:Voor het aanbrengen van de melders was reeds vastgesteld dat de ruimte geen standaard ruimte was (10 m hoge ruimte in industriële omgeving met plaatselijk grote luchtsnelheden en veel obstakels aan het plafond). een proefbrand was dus noodzakelijk. Inmiddels zijn de kappen geplaatst op een hoogte van 6 m. en deze voldoen prima moet ik zeggen. maar toch bedankt.

Keer terug naar Brandmeldinstallatie en Ontruimingsinstallatie
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten