Rookmelder in keuken van horeca noodzakelijk/wenselijk?

Hier kun je alle vragen over Brandmeldinstallatie en Ontruimingsinstallatie's stellen

Berichtdoor Guust op wo 04 jul, 2007 8:18

Chantal,

Dus in het gebouw zitten nog meer andere bedrijven die aangesloten zitten op één brandmeldinstallatie bij een gezamenlijke receptie? lees ik dat zo goed uit je woorden.

En de brandmeldinstallatie? is die verplicht en zit er ook een doormelding bij naar de brandweer of een Particuliere alarmcentrale.

Misschien dat je een tekening kan posten naar de Admin.
hij kan die dan plaatsen.
Guust
120+ berichten

Berichtdoor PeterT op wo 04 jul, 2007 9:28

Ja gezellig, een praktijk case. Misschien iets voor onze bijeenkomst?
PeterT
120+ berichten

Berichtdoor Emiel van Rossum op wo 04 jul, 2007 9:32

Guust schreef:En de brandmeldinstallatie? is die verplicht en zit er ook een doormelding bij naar de brandweer of een Particuliere alarmcentrale.

Volgens mij is dit precies haar vraag. Iemand de bouwverordening van Amstrdam bij de hand?

Guust schreef:Misschien dat je een tekening kan posten naar de Admin.

Als je mij een tekening stuurt, kan ik hem online zetten. Zodoende kan iedereen er op reageren ;)
Emiel van Rossum
Beheerder

Berichtdoor evz op wo 04 jul, 2007 9:47

Emiel van Rossum schreef:
Guust schreef:En de brandmeldinstallatie? is die verplicht en zit er ook een doormelding bij naar de brandweer of een Particuliere alarmcentrale.

Volgens mij is dit precies haar vraag. Iemand de bouwverordening van Amstrdam bij de hand?

Guust schreef:Misschien dat je een tekening kan posten naar de Admin.

Als je mij een tekening stuurt, kan ik hem online zetten. Zodoende kan iedereen er op reageren ;)

Sorry maar ik heb het even gehad. ik had een prachtig antwoord :roll:

crashed het forumbericht bij verzend...................

dan maar kort want ik moet ook werken :oops:

Als ik de modelbouwverordening lees (11e): hoeft bij Chantal geen installatie geplaatst te worden (of er moeten samenvallende vluchtwegen zijn!).
handbrandmeldinstallatie bij BG > 1000m (is enkel handmelders!)

Eis van branddetectie begint pas bij een vloerhoogte van>20m hoogste

ps D-maat van 4,4meter moet je lezen als straal (geintje van NEN2535 :D :D :D :D )
Waar rook is is vuur!
evz
60+ berichten

Berichtdoor Guust op wo 04 jul, 2007 11:01

Volgens mij heeft zij enkel de vraag gesteld over een rookmelder in de keuken en niet meer.
vandaar mijn verzoek voor meer info.
Guust
120+ berichten

Berichtdoor evz op wo 04 jul, 2007 12:03

Guust schreef:

Volgens mij heeft zij enkel de vraag gesteld over een rookmelder in de keuken en niet meer.
vandaar mijn verzoek voor meer info.

Weet misschien een van jullie of je een rookmelder op hangt in de keuken van horeca..??

Hier stelt Chantal de vraag m.i. of je een rook/temperatuurmelder op moet hangen. Dus vandaar terug naar de basis of dit moet.

Maar Chantal hierbij de vraag :?: om de vraag :) te verhelderen?
Waar rook is is vuur!
evz
60+ berichten

Vorige

Keer terug naar Brandmeldinstallatie en Ontruimingsinstallatie