Het klopt toch, dat indien er een ontruimingsinstallatie in een woongebouw aanwezig is, deze maandelijks getest moet worden volgens onderstaande regels?
Gebruiksbesluit 2008:
Artikel 2.2.1. lid 8. Het beheer, de controle en het onderhoud van een installatie als bedoeld in het eerste tot en met derde lid voldoet aan NEN 2654-1:2002.
Artikel 2.3.6. lid 4. Het beheer, de controle en het onderhoud van een ontruimingsalarminstallatie als bedoeld in het eerste tot en met derde lid voldoet aan NEN 2654-2:2004.
De bovenstaande Nen normen geven eisen voor het beheer, de controle en het onderhoud van brandmeldinstallaties en ontruimingsalarminstallaties in gebouwen. De installaties in een gebouw kunnen alleen effectief blijven functioneren wanneer de betrokken beheerder er voor zorgt dat het beheer, de controle en het onderhoud van de installatie op de juiste wijze plaats vinden. En dit betekent dat er maandelijks moet worden gecontroleerd.
Ik maak op twee plekken, waar de woningbouwvereniging de beheerder is mee, dat dit niet maandelijks gebeurt.
De ene woningbouwvereniging keurt twee keer per jaar en de andere heeft dit uiteindelijk na een jaar gedaan.
Zie ik iets over het hoofd of heb ik gelijk?