Maandelijkse controle ontruimingsinstallatie

Hier kun je alle vragen over Brandmeldinstallatie en Ontruimingsinstallatie's stellen

Re: Maandelijkse controle ontruimingsinstallatie

Berichtdoor rookmelder op wo 21 dec, 2011 11:01

Kan me de verontrusting voor geen of weinig onderhoud ook wel voorstellen...maaar
als er sprake is van een niet wettelijk verreiste installatie kunnen er ook geen eisen worden gesteld tot onderhoud.
Het nieuwe bouwbesluit spreekt zelfs over "zorgplicht" maar enkel als er sprake is van een bij of krachtens de wet aanwezige installatie als bedoeld in hoofdstuk 6...jawel (brandbeveiligingsinstallaties)

Dus als het vrijwillig is aangelegd dan is het de verantwoordelijkheid van de beste man of vrouw om hier verstandig mee om te gaan.....
Wanneer blijkt dat er door toedoen van een slecht onderhouden installatie incidenten of erger gebeuren, zal de verzekeraar ook nog wel eens lastiger kunnen doen. Ik denk dat Nederland nog voorbereid moet worden op het moeten nemen van de verantwoordelijkheden die men heeft....ook wel eens een puntje dacht ik zo ;-)
rookmelder
Nieuwlid

Re: Maandelijkse controle ontruimingsinstallatie

Berichtdoor J. Nieuwland op wo 21 dec, 2011 14:34

rookmelder schreef:Kan me de verontrusting voor geen of weinig onderhoud ook wel voorstellen...maaar
als er sprake is van een niet wettelijk verreiste installatie kunnen er ook geen eisen worden gesteld tot onderhoud.
Het nieuwe bouwbesluit spreekt zelfs over "zorgplicht" maar enkel als er sprake is van een bij of krachtens de wet aanwezige installatie als bedoeld in hoofdstuk 6...jawel (brandbeveiligingsinstallaties)

Dus als het vrijwillig is aangelegd dan is het de verantwoordelijkheid van de beste man of vrouw om hier verstandig mee om te gaan.....
Wanneer blijkt dat er door toedoen van een slecht onderhouden installatie incidenten of erger gebeuren, zal de verzekeraar ook nog wel eens lastiger kunnen doen. Ik denk dat Nederland nog voorbereid moet worden op het moeten nemen van de verantwoordelijkheden die men heeft....ook wel eens een puntje dacht ik zo ;-)

Wel eens een ontruimingsalarminstallatie tegengekomen die niet vereist was? Ik moet de eerste nog tegenkomen.

J. Nieuwland
It moat al in goede sprekker wêze dy't it in swijer ferbetteret
J. Nieuwland
500+ berichten

Vorige

Keer terug naar Brandmeldinstallatie en Ontruimingsinstallatie