flitsers en slow whoops.

Hier kun je alle vragen over Brandmeldinstallatie en Ontruimingsinstallatie's stellen

flitsers en slow whoops.

Berichtdoor Richard van den Broek op do 07 jul, 2011 16:28

Ik heb een aantal panden in onderhoud tbv brandmeldinstallaties.
Hier zijn flitser en slow whoops geplaatst. De flitsers zijn geplaatst omdat dit nodig is om het zichtbaar te maken dat er een ontruimingsalarm aan de gang is ivm werkplaatsen. doveninstituut waar het omgevingsgeluid te hoog is.
Bij het uitzetten van de slow whoops gaan ook de flitsers uit maar naar mijn mening mogen de flitser pas uit gaan als de BMC gereset is. Weet iemand hier iets van en misschien ook de bijbehorende norm.

groet R.v.d.Broek
Richard van den Broek
Nieuwlid

Re: flitsers en slow whoops.

Berichtdoor --kruisje-- op do 07 jul, 2011 18:08

flitsers zijn geplaatst omdat dit nodig is om het zichtbaar te maken dat er een ontruimingsalarm aan de gang is ivm werkplaatsen

Hier geef je al antwoord op je eigen vraag.

Bij het uitzetten van de slow whoops gaan ook de flitsers uit maar naar mijn mening mogen de flitser pas uit gaan als de BMC gereset is. Weet iemand hier iets van en misschien ook de bijbehorende norm.

Flitser zijn als aanvulling op een slowhoop als deze niet te horen is/gehoord kan worden. Als de slowhoop uitgaat waarom dan de flitsers aanlaten?
Brand: Een door verbranding veroorzaakt en met vlammen gepaard gaand vuur buiten een haard, dat in staat is zich uit eigen kracht voort te planten.
--kruisje--
500+ berichten

Berichtdoor Danny Vlendre op do 07 jul, 2011 18:27

Lijkt me inderdaad duidelijk. De flitsers visualiseren wat de SW's doen, SW's uit - flitsers uit..
Danny Vlendre
Nieuwlid

Berichtdoor Mippie Esser op do 07 jul, 2011 19:14

Kruisje en Danny hebben het helemaal goed. Een en ander is terug te vinden in de NEN2575:2000 paragraaf 7.3.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.....
Mippie Esser
120+ berichten

Keer terug naar Brandmeldinstallatie en Ontruimingsinstallatie