Beheerder Brandmeldinstallatie

Hier kun je alle vragen over Brandmeldinstallatie en Ontruimingsinstallatie's stellen

Re: Beheerder Brandmeldinstallatie

Berichtdoor Henk van Buuren op di 22 feb, 2011 22:15

nee
De NEN2654-1 vermeld alleen de lampjes die nu LED's geworden zijn en de glaasjes dat veelal resetbare vensters geworden zijn.

verder niets dus
met vriendelijke groet,

Henk van Buuren
Projecteringsdeskundige Brandmeldinstallaties
Henk van Buuren
120+ berichten

Berichtdoor J. Nieuwland op di 22 feb, 2011 23:54

Harrie Constant schreef:Ik heb ook nog wel een leuke vraag. Mag een beheerder van de brandmeldinstallatie zelf een rookmelder vervangen?

In principe mag hij (of zij) dat niet, maar wanneer deze beheerder een brandmeldinstallatie op één van de waddeneilanden beheert, zou ik er geen probleem mee hebben, mits voldoende uitleg heeft plaats gevonden.

J. Nieuwland
It moat al in goede sprekker wêze dy't it in swijer ferbetteret
J. Nieuwland
500+ berichten

Berichtdoor Harrie Constant op wo 23 feb, 2011 0:29

Oke dan, duidelijk, de beheerder mag in princippe geen rookmelders vervangen. Nu werk ik in een bedrijf met 95 bmi's. Mijn inschatting is dat er zo'n 4500 rookmelders, vlammelders, thermo melders, multi sensor melders, vesda melders zijn geplaatst. Hoe zouden jullie dit aanpakken om toch de kosten te reduceren als er melders defect raken. Voor de duidelijkheid, ik weet precies om wat voor soort melders het gaat en heb de spullen ook nog eens op de plank liggen.
Harrie Constant
Nieuwlid

Berichtdoor Richard Visser op wo 23 feb, 2011 19:21

Begin een branddetectiebedrijf......

Je zou er voor kunnen kiezen om onderhoudsdeskundige te worden en dan met het branddetectie bedrijf een afspraak maken dat je de eerste lijns storingen doet en zij de tweede lijns.
Richard Visser
120+ berichten

Vorige

Keer terug naar Brandmeldinstallatie en Ontruimingsinstallatie