Vraagstuk WBDBO kamerverhuur

Hier kun je alle vragen over het bouwen, de bouwvergunning, het bouwbesluit en de milieuvergunning stellen

Re: Vraagstuk WBDBO kamerverhuur

Berichtdoor Sander Voogel op wo 28 apr, 2010 12:16

Albert, bedankt voor je moeite, ik ga vanmiddag even bellen en ik laat het hier nog even weten..
Sander Voogel
Nieuwlid

Berichtdoor Sander Voogel op wo 28 apr, 2010 13:53

hmm... ze kunnen niet zomaar het rapport aan derden geven zonder toestemming van de opdrachtgever ofzo... heb jij het rapport zelf nog???
Sander Voogel
Nieuwlid

Berichtdoor Erwin Brinkhorst op wo 28 apr, 2010 21:32

Nuttig:
TNO rapport 98-CVB-R0517; Brochure hout en brand, Deel E: raam- en deurconstructies

Daarin ga je overigens niet terugvinden dat glaslatten geschroefd moeten worden. Deze borchure spreekt van een bevestiging middels nagels of schroeven van voldoende lengte. Spijkeren mag dus; dit neemt niet weg dat in verreweg de meeste testrapporten geschroefde glaslatten zijn omschreven. Het risico van voortijdig loslaten van glaslatten wordt bij schroeven kleiner geacht door degene die de proef moet betalen...

Overigens is alleen een sponningdiepte van 25 mm (gerealiseerd met geschroefde of gesprijkerde latten) niet zaligmakend. Bij de beoordeling komt nog wel wat meer kijken :( .

Veel succes en wijsheid toegewenst!
Boeken geven geen wijsheid waar er geen wijsheid was,
maar waar er wijsheid is, wordt deze door het lezen groter.
Erwin Brinkhorst
60+ berichten

Berichtdoor Albert van den Hoek op di 04 mei, 2010 8:21

Ik heb het rapport nog, DS&V van Rotterdam gebruiken dit als leidraad voor de regelgeving als je het rappoort wil kopieren neem dan even contact met mij op via mijn mobiel stuur dan eerst even een mail met gegevens dan kan ik hem kopieren of jij kan het doen.

Groet Albert :bwt:
Albert van den Hoek
20+ berichten

Berichtdoor Sander Voogel op do 06 mei, 2010 11:14

nou ik zie hem wel verschijnen, alvast heel erg bedankt ervoor!! ik laat het ff weten als hij er is..

Gr. Sander
Sander Voogel
Nieuwlid

Berichtdoor Sander Voogel op wo 12 mei, 2010 11:29

Albert, is dat rapport toevallig al onderweg? Heb nog niets voorbij zien komen..

groeten Sander
Sander Voogel
Nieuwlid

Berichtdoor PeterT op wo 12 mei, 2010 13:46

even een algemene vraag, worden de schroeven nog verder omschreven (lengte, diameter en kwaliteit?) wordt de toegepaste lijm benoemd?
wanneer dit niet het geval is, moet je afvragen welke invloed dit heeft.
Een goede nagel is altijd nog sterker dan een slechte schroef en lijmen is een wetenschap.
TNO/Efectis rapportnummer: 2008-Efectis-R0207-D maakt men volgens mij bv gebruik van gespijkerde latten.

even pratisch gezien, de kans is veel groter dat een dergelijk constructie bezwijkt door vallende/instortende zaken dan dat deze opdek latten los van de constructie komen door optredene krachten door brand
PeterT
120+ berichten

Berichtdoor Sander Voogel op ma 07 jun, 2010 6:28

heb het rapport binnen gehad, ik ga ermee aan de slag, top!
Sander Voogel
Nieuwlid

Vorige

Keer terug naar Bouw