hallo
Ik heb een discussie. Ik heb een rookcompartiment waar vanuit elk punt daarin binnen 30 meter één toegang ervan bereikt kan worden. Mijns inziens voldoet dit aan 2.136 lid 2 en 3 (zie hieronder). Hier staat duidelijk aangegeven 'een' toegang van het rc. Nu zegt mijn 'tegenpartij': nee, alle toegangen van het rc moeten binnen 30 meter bereikt worden. Ik ben van mening dat dit niet kopt, er staat immers een toegang, ander stond er toch wel 'alle vereiste toegangen' of iets dergelijks mijns inziens.
Ben benieuwd naar jullie reactie,
Groeten,
Ron v.d. Berg
Artikel 2.136 lid 2 en 3:
Lid 2.
De loopafstand tussen een punt in een verblijfsgebied en een toegang van het rookcompartiment waarin het verblijfsgebied ligt, is niet groter dan de in tabel 2.134 aangegeven grenswaarde. Bij het bepalen van de loopafstand wordt een constructie-onderdeel, niet zijnde een bouwconstructie, dat in het verblijfsgebied ligt, buiten beschouwing gelaten en wordt de loopafstand die in het verblijfsgebied ligt, met 1,5 vermenigvuldigd.
Lid 3.
De loopafstand tussen een punt in een verblijfsruimte en een toegang van het rookcompartiment waarin de verblijfsruimte ligt, is niet groter dan de in tabel 2.134 aangegeven grenswaarde.